هر گونه تخفیف بیش از ۳% میبایست با کاهش قیمت فروش تولیدکننده درج شده بر روی کالا صورت پذیرد و تخفیف بیش از ۳ درصد خارج از قیمت درج شده بر روی کالا از مصادیق عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری اعلامی از سوی سـازمان حمایت بوده و میبایست از این گونه اقدامات خودداری گردد.
در مواردی از قبیل (مناسبتهای ویژه، پایان سال، اعیاد و …) و لزوم اعطای تخفیفهای مقطعی بیش از میزان تعیین شده، واحدهای مربوطه میبایست نسبت به اخذ مجوز لازم از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان محل تولید، به منظور رصد نظارت بر اعطای تخفیف واقعی به مصرف کنندگان اقدام کند.
بیشتر بخوانید:
حداکثر مبلغی که توسط مجموع حلقههای توزیعی از تأمین کننده تا مصـرف کننده میتواند به قیمت تولیدکننده/واردکننده اضافه گردد شامل مجموع ضریب سود پخش سراسری (۱۰ درصد) و سود خرده فروشی منطبق با ضرایب خرده فروشی مصوب میباشد.
– خرده فروشان میبایست نسبت به نصب برچسب قیمت مصرف کننده با لحاظ سود و هزینههای مجاز در چارچوب مصوبات اقدام کنند. کلیه واحدهای صنفی توزیع کننده از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ از خرید کالاهای انواع لنت ترمز، فیلتر روغن، روغن موتور، محصولات شوینده، محصولات سلولزی، سس، رب، کنسروها، ترشیجات و ماکارونی بدون درج قیمت تولید کننده بر روی بسته بندی خودداری و نسبت به نصب برچسب قیمت فروش با لحاظ سود و هزینههای مصوب به منظور شفاف سازی اقدام کنند.
انواع آب میوه، ماءالشعیر، نوشابههای گازدار، غذاساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت و ماکروویو از تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ و پودر لباسشویی، دستمال کاغذی، پوشک بچه، یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۴ نیز مکلف به درج قیمت تولید کننده بوده اند.
انتهای پیام/
دستاورد شکوهمند دیگر این دولت!