اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان هشدار داد از اواخر وقت امروز جمعه فعالیت سامانه بارشی از سمت غرب استان آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان اعلام کرد از اواخر وقت امروز جمعه فعالیت سامانه بارشی از سمت غرب استان آغاز می‌شود که تا روز چهارشنبه به صورت متناوب ادامه خواهد داشت.

بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف و همچنین وزش باد‌های به نسبت شدید از دیگر پیامد‌های این سامانه بارشی است.

بارش باران و برف، وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب از بالادست و سیلابی شدن مسیل‌ها در بسیاری از نقاط استان، به ویژه در نیمه جنوبی پیش بینی می‌شود.

جاری شدن رواناب در بخش‌هایی از مناطق شمال، غرب و شرق استان و اختلال در تردد راه‌های مواصلاتی و لغزندگی سطح جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

همچنین اداره کل مدیریت بحران استان  به شهروندان و مسئولان توصیه کرد از تردد‌های غیر ضروری در محور‌های مواصلاتی بپرهیزند ، لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها برای محدود کردن سیلاب، دیواره سازی جهت جلوگیری از خروج سیلاب از بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های مناطق شهری و مجاور پل‌ها و جاده ها، اجتناب مردم از اسکان یا تردد و چرای دام در بستر وحاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در دستور کار و اولویت کاری خود قرار دهند.

پاکسازی راه آب مزارع و باغ ها، پاکسازی کانال، آبراهه، مسیل و رودخانه ها، اطمینان از سلامت تجهیزات خودروها شامل برف پاک کن، لاستیک چرخ ها، ضدیخ و داشتن زنجیرچرخ، اجتناب از تردد در جاده‌های درگیر تا پایان بارش برف و باران مورد تاکید است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.