۲۳ کیلومتر از نوار ساحلی دریای خزر در مازندران معادل پنج درصد همچنان در اختیار بخش خصوصی است.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری- حجت الاسلام اکبری رییس کل دادگستری مازندران گفت: در راستای اجرای قانون حفظ حریم ۶۰ متری دریای خزر ۸۷ درصد از نوار ساحلی در مازندران تاکنون آزاد شد و ۱۳ درصد آن هنوز در مالکیت دولتی و خصوصی است که پنج درصد در اختیار نهاده‌های نظامی، امنیتی، نیروگاه‌ها و بنادر، ۱۴ کیلومتر معادل سه درصد در اختیار دستگاه‌های دولتی غیر نظامی و۲۳ کیلومتر معادل پنج درصد در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

طرح آزاد سازی سواحل و حفظ حریم ۶۰ متری دریای خزر با استناد به ماده ۶۳ قانون برنامه چهارم توسعه که می‌گوید همه دستگاه‌های دولتی دارای اراضی ساحلی موظف به آزادسازی ساحل هستند از سال ۱۳۸۶ آغاز و بعد از گذشت چهارده سال حدود ۴۰۸ کیلومتر از نوار ساحلی معادل ۸۷ درصد آزاد شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

بخشی از سواحل که در اختیار نهادهای دریایی و نظامی هستند به دلیل اینکه فعالیت آنها مرتبط با ساحل و دریا است از این قانون مستثنی شده اند اما شهرک های مسکونی خصوصی همچنان مانع دسترسی آزادانه مردم به سواحل شده اند

به گفته رییس کل دادگستری مازندران در اراضی مستحدثه کسی نمی‌تواند ادعای مالکیت داشته باشد هرچند سند رسمی هم گرفته باشد و آزاد سازی این اراضی نیز مورد تاکید دستگاه قضایی است.

از ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی خزر ۴۳۸ کیلومتر مربوط به استان مازندران است.
انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
درد مردم گرانی است نه آزاد سازی دریا .ضرب العج برای گرانی بگذار.
Italy
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
آیا سازمانها و ارگانهایی که سواحل را تصرف کرده و سالها مردم را از دسترسی به دریا محروم کرده اند مشمول مجازات یا پرداخت خسارت به مردم خواهند بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
کلا 5 درصد ماله ایرانه بقیه رو بخشیدن به روسیه و چین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۳۰ دی ۱۴۰۰
ما دوسال قبل رفتیم هیچ جایی برای حضور در ساحل به صورت ازاد وجود نداشت که با خیال راحت تفریح کنیم. همه جا پلاز بود و در پلاز هم نگهبان هی سر میزد که اگه از باربیکو استفاده کردی اینقد بده. اگه زیر سایه الاچیق نشستی اینقد اضاف بده. برای پارکینگ ماشینت هم هر ساعت اینقدر. اینها علاوه بر 10 هزار تومن ورودی بود. اخرش بیخیال شدیم گفتم نخواستیم دریا هم مال خودتون