سرپرست معاونت صنایع دستی استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه امسال تعداد ۸۵۰ علاقمند از آموزش‌های صنایع دستی در اردبیل بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - توحید دلاور قوام، سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: از مهمترین برنامه‌ها در راستای توسعه کمی وکیفی تولیدات صنایع‌دستی افزایش برنامه‌های آموزشی است و در این زمینه امسال شاهد اقدامات گسترده‌ای بودیم.

او از اجرای دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت عمومی  و تخصصی از ابتدای سال برای 850 علاقمند خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزش آشنایی صنعتگران و تولیدکنندگان با تجارت داخلی و خارجی و ... به تعداد سه مورد نیز از جمله اقدامات در این راستا بوده است.

دلاورقوام توسعه کارگاه‌های گروهی صنایع‌دستی  و صدور پروانه تولید کارگاهی و جواز تاسیس به تعداد 14 کارگاه، توسعه کارگاه‌های انفرادی صنایع‌دستی و صدور و تمدید پروانه تولید انفرادی به تعداد یک هزار و 300 فقره و توسعه کمی و کیفی کارگاه‌های صنایع‌دستی شهری و روستایی به تعداد 25 کارگاه را از جمله فعالیت‌های امسال عنوان کرد.

او گفت: در کنار فعالیت‌های ذکرشده همچنین در9ماهه امسال شاهد راه‌اندازی ساختمان نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی با همکاری بخش خصوصی در نمین، عنبران و خلخال و تجهیز مرکز آموزش صنایع دستی شماره دو اردبیل با تامین اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال در مدرسه جعفر اسلامی بودیم.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از دریافت نشان ملی برای 18 اثر صنایع‌دستی استان از مجموع 25 اثر ارسال شده خبر داد و گفت: اقدامات در راستای توسعه فعالیت‌ها در بخش صنایع‌دستی استان تا پایان سال توسعه می‌یابد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.