وزیر دفاع ترکیه از اعضای پیمان ناتو و روسیه خواسته است از هرگونه حرکت تحریک‌آمیز دوری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - ترکیه از روسیه و غرب خواست تا از هرگونه اقدام تحریک آمیز خودداری کنند، چرا که دو طرف در حال برگزاری گفتگو درباره حضور نظامی روسیه در مرز اوکراین هستند.

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز گذشته گفت: «بیایید تنش را افزایش ندهیم، از هر حرکت تحریک آمیزی دوری کنیم؛ هر حرکت ناگهانی، همراه با یک حرکت غیرمعمول، می‌تواند زنجیره‌ای از رویداد‌ها را آغاز کند.»

هشدار آکار پیش از نشست مهم روز دوشنبه بین مقامات آمریکایی و روسیه در ژنو اعلام شده است. در این نشست درخواست‌های امنیتی مسکو به بحث گذاشته شد.

گفتنی است، ترکیه بزرگ‌ترین ارتش ناتو را دارد. با این حال، یک مقام ارشد ترکیه پیش‌تر گفته بود، علیرغم افزایش روابط دفاعی که با فروش پهپادهای مسلح آنکارا به کی‌یف تقویت شده است، ترکیه علاقه ای به مقابله با روسیه در صورت حمله به اوکراین ندارد.

افزایش تنش در منطقه ممکن است صنعت گردشگری ترکیه را نیز با مشکل مواجه کند. این کشور در سال گذشته میلادی نیز شاهد تورم و کاهش ۴۰ درصدی ارزش لیره نیز بود.

مذاکرات روسیه و آمریکا درباره تضمین‌های امنیتی به نقل از اسپوتنیک، ساعاتی پیش آغاز شد. موضوع اصلی این مذاکرات پیشنهادات روسیه برای ناتو و واشنگتن است. روسیه می‌خواهد ناتو رزمایش‌های نظامی خود را در مرز روسیه کاهش داده و نیروهای خود را به مرز نزدیک نکند. عدم استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد ناتو در مرز نیز از دیگر درخواست‌های مطرح شده از سوی روسیه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار