نفتالی بنت: درباره مذاکرات هسته‌ای وین نگرانیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت اسرائیل درباره مذاکرات هسته‌ای ایران نگران است و به توافقات آن پایبند نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان - نفتالی بنت گفت: «درباره مذاکرات هسته‌ای وین، نگران هستیم. اسرائیل موافق مذاکرات صورت گرفته نیست.»

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: «تل آویو به مذاکرات بر سر توافق هسته ای ایران، پایبند نیست و در صورت امضای آن به آزادی عمل کامل خود در هر مکان و هر زمان، بدون هیچ محدودیتی ادامه خواهد داد.»

دور هشتم مذاکرات وین از دوشنبه هفته گذشته (۶ دی) آغاز شد. گفت‌وگو‌ها طی روزهای گذشته با برگزاری دیدار‌های دو و چندجانبه میان هیأت‌های شرکت‌کننده در مذاکرات ادامه یافت و علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران با انریکه مورا، مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین و همچنین نمایندگان سه کشور اروپایی به طور جداگانه دیدار کرد.

امیر عبدالهیان، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای تأکید کرد مذاکرات در مسیر درست قرار دارد و اگر طرف‌های غربی اراده داشته باشند، می‌توان در وین به توافق خوبی دست یافت.

او گفت: ما خواستار لغو تحریم‌های اعمال شده از سوی ترامپ به ویژه تحریم‌های مغایر با توافق هسته‌ای هستیم. ما ضمانتی می‌خواهیم که شامل اعمال نشدن تحریم‌های جدید و عدم بازگشت تحریم‌ها پس از لغو آن‌ها می‌شود.

«آهارون هلیوا» رئیس سازمان جاسوسی نظامیان صهیونیست موسوم به «آمان» خطاب به سران کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شد دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران در گفت‌وگو‌های جاری در وین برای این رژیم بهتر از شکست آن است، زیرا توافق موجب می‌شود تا ایران بر برنامه هسته‌ای‌اش محدودیت اعمال کند.  توافق ۴+۱ با ایران عاملی  برای به دست آوردن زمان بیشتری برای تل آویو به منظور  آماده شدن در مقابل ایران است زیرا برخلاف آنچه که تصور می‌شد ایرانی‌ها در خصوص توافق جدی هستند و این نشان می‌دهد در این مذاکرات توافقی حاصل خواهد شد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین هم در توئیتی از پیشرفت در مذاکرات هسته ای ایران خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۰۹:۲۲ ۲۱ دی ۱۴۰۰
به نابودی اسراییل در2022 خیلی امیدوارم
ان شاءالله رزمنده اعزام کنند تا عاشقان شهادت مانند سیل روانه فلسطین شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
مام همینطور
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۳۴ ۲۰ دی ۱۴۰۰
خیلی نگرانی پول وده پول زور وده اگر نه نچسفکوی اتمی می کنند توی مغز خرابت مردک حسود بخیل تنگ نظر خودخواه ضد هسته ایی ایران . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد.
آخرین اخبار