وجود ۳۰ کافه‌بازی در مشهد

رئیس اتحادیه محصولات فرهنگی از وجود ۳۰ کافه‌بازی مجوزدار در مشهد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -مرتضی اسکافی گفت: از مرداد ماه ۱۳۹۷ بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت رسته‌ای تحت عنوان بازی‌های فکری غیر رایانه‌ای به اتحادیه محصولات فرهنگی ملحق شد که بخشی از آن رسته شامل کافه‌بازی‌ها می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه محصولات فرهنگی کافه‌بازی‌ها به عنوان یک کافی‌شاپ و یک محیط بازی فعالیت می کنند این موضوع در قانون نظام صنفی پیش‌‎بینی شده است و اتحادیه‌ها می‌توانند برای یک واحد صنفی به طور همزمان چند پروانه کسب صادر کنند.

رئیس اتحادیه محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی مشهد معتقد است دغدغه نظارتی بر کافه‌بازی‌ها وجود دارد و ما نیز دغدغه نظارت مسئولان را می‌پذیریم بر این اساس آیین‌نامه‌هایی تدوین و شرایطی از قبیل نظارت آنلاین فراهم شده است. همچنین به مراکز اعلام شده که اگر قرار است خانم و آقایی در این مراکز حضور پیدا کنند باید به صورت تفکیک شده در کنار هم بنشینند.

اسکافی از برگزاری  کارگاه‌های آموزشی برای تمامی بازی‌گردان‌ها در کافه‌بازی‌ها خبر می دهد.

او گفت: همچنین از  بازی‌گردان‌ها  مصاحبه گرفته و صلاحیت آنان بررسی و از تمامی افراد گواهی عدم سوء پیشینه اخذ شده است. با این حال بازرسانی وجود دارند که بر عملکرد این مکان‌ها نظارت می‌کنند.

«کافه بازی»  مفهوم نسبتا جدیدی است که در سال‌های اخیر رشدش سرعت گرفته و می‌توان آن را محل تلاقی و برخورد دو مفهوم کافه و بازی رومیزی دانست.
انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.