الحاج حسن:

آمریکا مانع از استخراج نفت و گاز لبنان می‌شود

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت: آمریکا به لبنان اجازه استخراج نفت و گاز را از آب‌های سرزمینی اش نمی‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان - حسین الحاج حسن گفت: ما به دلایل مسایل داخلی مرتبط با سیاست، وابستگی اقتصادی و نیز شرایط خارجی مرتبط با محاصره و تحریم ها، وضعیت سخت و دشواری را در کشور سپری می‌کنیم.

لبنان از دو سال پیش در پی کاهش شدید ارزش پول ملی (لیره)، کمبود دارو، سوخت و سایر کالا‌های اساسی در کنار کاهش شدید قدرت خرید شهروندان، به ویژه پس از انفجار بندر بیروت در اوت ۲۰۲۰ با بحران اقتصادی بی سابقه در تاریخ خود مواجه است.

الحاج حسن گفت: لبنان کشور فقیری نیست، اما آمریکا به دلایل سیاسی به لبنان اجازه بهره برداری از منابع نفت و گازش را نمی‌دهد. در صورت استخراج بیروت می‌توانست با وجود بدهی‌های داخلی و خارجی و وجود برخی از مسئولان فاسد، بسیاری از مشکلاتش را برطرف کند.

لبنان که با مشکل تامین برق و سوخت مواجه است، وعده‌هایی به آن درباره واردات گاز از مصر و برق از اردن از طریق سوریه از ابتدای ۲۰۲۰ داده شد، اما وتوی آمریکا همچنان برقرار است و گاز و برق مشمول قانون آمریکا موسوم به سزار است.

گفتنی است برای حل مشکلات اساسی لبنان و تأمین سوخت و کمک به این کشور، شهریورماه امسال، ایران چند کشتی حامل سوخت برای این کشور فرستاد. این اتفاق باعث شکسته شدن محاصره اقتصادی آمریکا در منطقه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار