مدیر بازرسی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون موردی از احتکار در بازار کرمانشاه مشاهده نشده، از مردم استان خواست هر نوع کم فروشی، گران فروشی و احتکار را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه_ منصور کاکایی مدیر بازرسی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه فعلا موردی از احتکار در سطح بازار کرمانشاه مشاهده نکرده ایم، گفت : همه کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم خصوصا برنج، روغن و شکر به وفور در مغازه‌ها موجود است.

کمبودی از نظر کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم در بازار وجود ندارد، به مردم استان اطمینان می دهیم دغدغه تامین اقلام اساسی مورد نیاز خانواده‌های خود را نداشته باشند.

بازرسان به طور مستمر در حال بازرسی بازار هستند.

موجودی همه انبار‌ها مشخص است و اگر احتکاری هم باشد خارج از شبکه توزیع رسمی صورت خواهد گرفت که برخورد با این دست احتکار‌ها نیاز به همراهی شهروندان دارد.

با هر نوع احتکار کالا‌های اساسی برخورد جدی خواهد شد و به محض دریافت گزارشی از هر نوع احتکار نیرو‌های بازرسی در اسرع وقت پای کار آمده و پرونده را خارج از نوبت بررسی خواهند کرد تا با متخلفان برخورد جدی شود.

بازرسی هدفمند مراکز عرضه محصولات کشاورزی برای برخورد با محتکران از طریق شهروندان را پیگیری می‌کنیم، شهروندان می‌توانند تخلفات بازار محصولات کشاورزی مثل کم فروشی، گران فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و ... را با شماره تماس ۱۲۴ اطلاع داده تا در اولین فرصت بازرسان برای رصد گزارش‌ها و پیگیری تخلفات اعزام شوند.

پذیرای گزارشات مردمی هستیم، از ابتدای دی ماه تاکنون ۳۵۰ مورد گزارش تلفنی تخلفات واحد‌های عرضه محصولات کشاورزی را از سوی شهروندان کرمانشاهی داشته ایم که تمامی این گزارش‌ها که البته برخی هم غیرواقعی بوده، پیگیری شده است.

از ابتدای دی ماه ۲۷ تیم بازرسی در شهر کرمانشاه و در هر کدام از شهرستان‌ها هم حداقل سه تیم کار نظارت بر بازار محصولات کشاورزی را به طور مستمر و روزانه انجام می‌دهند،در این مدت ۳۵۰۰ واحد که توزیع کننده کالا‌های اساسی پرمصرف بخش کشاورزی مثل نان، گوشت، تخم مرغ و... هستند، بازرسی شده اند.

در این بازررسی‌ها ۳۰۵ فقره پرونده تشکیل شده که تمامی این پرونده‌ها برای پیگیری و برخورد به تعزیزات معرفی شده اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.