سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : به زودی حدود ۱۳۰ تن برنج شامل ۸۰ تن برنج تایلندی و ۵۰ تن برنج هندی با قیمت مصوب وارد بازار استان می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار قاسمی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : هم اکنون ذخیره برنج هندی در استان ۲ هزار و ۸۴۰ تن، ذخیره برنج تایلندی ۷۹۰ تن و ذخیره برنج پاکستانی هم حدود ۹۹۰ تن است.

او قیمت نهاده‌های دامی مانند ذرت را ۶هزار و ۱۰۰ تن و جو را بیش از هت هزار و ۸۰۰ تن اعلام کرد و گفت : کنجاله سویا که اصلی‌ترین خوراک مرغ به حساب می‌آید ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن ذخیره داریم.

قاسمی ذخیره مرغ منجمد استان را ۵۰۰ تن ذکر کرد و افزود: از آن جایی که قابلیت ذخیره سازی تا هزار ۱۰۰ تن وجود دارد و به دنبال واردات بیشتر این محصول هستیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره‌ای به وضعیت مرغ داشت و با بیان اینکه امروز بیش از ۲۰۰ تن مرغ گرم وارد بازار شده است، افزود: خوشبختانه هم اکنون به اندازه کافی این محصول در استان وجود دارد به گونه‌ای که پایین‌تر از نرخ مصوب هم توزیع می‌شود.

او با اشاره جوجه ریزی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه‌ای در آذرماه امسال گفت: این مقدار جوجه ریزی باعث می‌شود تا مشکلی برای تامین مرغ مورد نیاز مردم نداشته باشیم.

قاسمی با بیان اینکه اگر ماهانه بین ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشته باشیم کمبودی برای تامین مرغ نخواهیم داشت، ادامه داد: جوجه ریزی‌ها پس از ۵۰ روز تبدیل به مرغ شده و وارد بازار می‌شود.

این مقام مسئول افزودت: تلاش می‌کنیم تا همین روند در ماه جاری و آینده ادامه داشته باشد تا برای شب عید مشکلی از این بابت نداشته باشیم و مرغ به وفور و قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.