کارشناس مسئول گلخانه‌های استان کرمانشاه گفت : توسعه کشت‌های گلخانه‌ای یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است که با هدف افزایش بهره‌وری آب، افزایش تولید و درآمد کشاورزان، فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان و توسعه صادرات انجام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهرامی کارشناس مسئول گلخانه‌های استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در این راستا با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و بهره‌گیری از توزیع امکانات در استان گام‌های مؤثری برداشته شده است گفت : در سال ۹۸ سطح گلخانه‌های استان ۲۸ هکتار بوده، اما اکنون ۵۴ هکتار گلخانه در حال تولید در استان وجود دارد که ۱۰۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

او گفت : عمده محصولات تولیدی این گلخانه‌ها گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل و گل و گیاه زینتی است که بخشی از آن در داخل استان مصرف می‌شود و بخشی دیگر به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

او افزود: در زمینه توسعه گلخانه براساس درصد پیشرفت برنامه ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی، استان کرمانشاه از رتبه ۲۰ در سال ۹۹ اکنون به رتبه دوم کشور رسیده است.

بهرامی افزود: متقاضیان احداث گلخانه باید دارای زمین و آب مجوزدار باشند و برای بررسی مدارک و مستندات و محل اجرای پروژه به جهاد کشاورزی مراجعه کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.