رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد جان باختند.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار کرونایی در استان جان باختند و شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به هزار و ۴۵ تن رسید.

او گفت: هم اکنون ۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۲۶ تن مبتلای قطعی و ۳ تن هم در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان پناه گفت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد ۸۶ هزار تن گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ۱۱۶ جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه های سلولی مولکولی در شهرهای یاسوج و دهدشت، ۱۱ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت به ترتیب در شهرستان‌های کهگیلویه، دنا و بویراحمد به ثبت رسید.

یزدان پناه مشارکت بیشتر مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در مراسم‌ها و تجمعات برای پیشگری از ابتلا به کرونا را ضروری دانست و گفت: مردم از حضور در مکان‌های شلوغ و پرخطر مانند بازارها، رستوران‌ها، بانک‌ها، مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها خودداری کنند.

او گفت: احتمال ورود ویروس کرونای امیکرون جهش یافته به کهگیلویه و بویراحمد و شیوع آن در این استان زیاد است لذا ضروری است دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر از گذشته رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: برای پیشگیری از شیوع این بیماری در استان لازم است تزریق واکسیناسیون افرادی که تاکنون واکسن تزریق نکرده اند انجام شود و سایر افراد نیز واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.