رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در ۴۸ ساعت گذشته مورد فوتی کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد گزارش نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته خوشبختانه مورد فوتی کرونایی در استان گزارش نشد و مجموع قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد همچنان هزار و ۴۲ تن است.

او از افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۱۷ بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری هستند و این در حالی است که تعداد مبتلایان به کرونا در روز گذشته ۱۰۸ تن بوده است.

یزدان پناه گفت: از ۱۱۷ تن مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ تن مبتلای قطعی و ۶ تن در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

او مجموع  بهبود یافتگان بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد از ابتدا تاکنون را ۸۵ هزار و ۶۶۱ تن اعلام کرد.

یزدان پناه با بیان اینکه از ۴۰۷ نمونه پی سی آر دریافت شده ۱۷ درصد موارد مثبت است، گفت: بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: عادی انگاری، تجمعات، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کاهش نظارت ها، کاهش محدودیت‌ها بدون رعایت دستورالعمل ها، کاهش سرعت واکسیناسیون و حضور مردم در مناطق پرخطر از مهمترین دلایل افزایش موارد کرونا در استان است.

یزدان پناه گفت: تکمیل و تسریع واکسیناسیون، رعایت فاصله فیزیکی، استفاده همگانی از ماسک، نظارت کامل بر اصناف و ادارات و عدم حضور در تجمعات را موثر در جلوگیری از انتشار بیماری است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.