افزون بر ۳ هزار تن چغندر قند تولیدی در آباده به کارخانه‌های قند تحویل داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهدی امینی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: برداشت چغندر قند بهاره از حدود ۶۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول در شهرستان آباده به پایان رسید.

او گفت: میانگین تولید چغندرقند در شهرستان آباده حدود ۵۵ تن در هر هکتار است و حدود ۳ هزار و ۲۰۰ تن محصول تحویل کارخانجات قند اقلید و نقش جهان و خوراسگان استان اصفهان شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: در این مزارع از بذور ایرانی ارقام آریا، مطهر، شکوفا و ارقام خارجی کاناریا و کاستیل استفاده شد که این بذور از عملکرد و عیار مطلوبی برخوردار است.

کاشت چغندرقند موجب افزایش مواد آلی، اصلاح ساختار خاک می‌شود.

افزایش توان ذخیره سازی محصولات کشاورزی در آباده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: این شهرستان ۳ واحد سردخانه فعال با مجموع ظرفیت ۸ هزار و ۵۰۰ تن دارد که در حال حاضر در آن‌ها محصولات سیب زمینی بذری و سیب درختی نگهداری می‌شود و مجوز تاسیس برای ۲ سردخانه دیگر نیز اخذ شده است.

امینی گفت: با شروع به کار این سردخانه‌ها انتظار می‌رود توان ذخیره سازی شهرستان به میزان ۲ هزار و ۴۰۰ تن افزایش یابد.

به گفته او با توجه به تولید حجم بالای محصولات باغی، زراعی و دامی در شهرستان آباده نیاز به احداث سردخانه بویژه سردخانه با دمای زیر صفر وجود دارد.

او گفت: تعهدات سازمانی صنایع تبدیلی شهرستان در سال گذشته با صدور یک فقره مجوز تاسیس سردخانه در منطقه خسروشیرین با ظرفیت نگهداری هزار و ۴۰۰ تن و در سال جاری با صدور یک فقره مجوز تاسیس در منطقه ده گردو با ظرفیت نگهداری هزار تن انجام شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار