مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت:کارگاه غیر مجاز پر کردن سیلندر گاز موجب انفجار و حریق مهیب شد.

به گزارش وابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان ؛ علی نجفی زاده مسئول  روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان، ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه امشب انفجار گاز توسط شهروندان به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی زاهدان گزارش و ستاد فرماندهی و مرکز کنترل عملیات با توجه به حساسیت حادثه بیش از ۱۸ آتش نشان از ۳ ایستگاه عملیاتی با سه خودروی اطفاء حریق به محل اعزام نمود.

وی گفت: با رسیدن آتش نشانان مشاهده شد، آتش سوزی در یک کارگاه ۴۰ متری به وقوع پیوسته، که با کاربری غیر مجاز انبار، فروش و شارژ سیلندر گاز فعالیت می‌کرده و تعداد زیادی سیلندر گاز مایع ۵۰ و ۱۱ کیلویی و همچنین یک مخزن ۶۰۰ لیتری گاز مایع در آن نگهداری می‌شده که در پی انفجار گاز دچار حریق شده بودند و با توجه به‌ گستردگی حریق، شعله‌های آتش تمامی کارگاه را در بر گرفته بود و احتمال سرایت به منازل و انفجار بقیه سیلندرها نیز وجود داشت.

آتش نشانان بلافاصله با استفاده از تجهیزات کامل در همان شرایط بسیار خطرناک عملیات را آغاز نمودند و با تقسیم شدن به چند گروه ضمن تخلیه ساکنین از منازل، اقدام به کنترل و اطفا این حریق سرکش نمودند.

آتش نشانان با خنک سازی محل و سیلندرهای موجود و پاشش آب از شعاع ایمن موفق شدند آتش را تحت کنترل خودشان در بیاورند، در حین این عملیات اطفای سنگین و حساس، تیم‌های عملیاتی با انفجار مخزن گاز مایع و آتش سوزی  پی در پی ۲۲ سیلندر گاز ۵۰ کیلویی مواجه بودند.

 این حریق مهیب باعث انفجار و تخریب منزل مسکونی مجاور کارگاه شده بود، و دو کارگر کارگاه نیز دچار سوختگی شده بودند که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: آتش سوزی ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.