رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: ۸۱ واحد گلخانه در سطح ۳۳ هکتار از زمین های کردستان مشغول به فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - محمد فرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در بیست و دومین جلسه ستاد امنیت غذایی که با موضوع بررسی مشکلات گلخانه‌ها برگزار شد، گفت:تغییرات اقلیمی، کمبود منابع آبی و اهمیت تامین امنیت غذایی، توسعه گلخانه‌ها را به یک ضرورت تبدیل کرده است که باید به جد پیگیر احداث گلخانه‌های جدید و توسعه آن باشیم.

سپری گفت: ۸۱ واحد گلخانه در سطح ۳۳ هکتار در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند که بالغ بر ۵ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای را تولید می‌ کنند.

او به گلخانه‌های تولید گل و گیاه زینتی اشاره کرد و گفت: در طول یکسال  بالغ بر یک میلیون و سیصد هزار گل شاخه بریده در استان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان با اشاره به رعایت میزان کود و سم در محصولات کشاورزی و دقت گلخانه‌های استان در رعایت مقررات ارسالی از سوی سازمان اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید محصول سالم یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی می باشد و نیز با توجه به صادرات محصولات مازاد بر نیاز استان، واحد‌های گلخانه موظف به راه اندازی واحد‌های کیفیت شده اند که با نظارت واحد غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان محصولات پایش و میزان کود و سم بکار رفته بررسی شود.

سپری گفت: خوشبختانه این روز‌ها بحث امنیت غذایی و تاسیس قرارگاهی به همین نام در کشور اهمیت موضوع را نشان می‌دهد و نیز با توجه به آنکه هر کشوری جهت واردات محصولات کشاورزی استاندارد‌های تعریف شده خاص خود را دارد به همین دلیل لازم است دقت‌های لازمه در میزان استفاده از کود و آفت کش‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.