نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در راستای اجرای طرح‌های فرزندآوری و افزایش جمعیت در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان - علی‌اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی  گفت: دولت سیزدهم در زمینه افزایش جمعیت، اقدام عملیاتی و اجرایی را با حمایت از طرح مجلس و قرار دادن بودجه آغاز کرده است.

در راستای اجرای این طرح، ارائه تخفیف ۸۰ درصدی هزینه درمان به زوج‌های نابارور، برعهده گرفتن بخشی از هزینه‌ها توسط دولت، خدمات درمانی مطلوب به خانواده‌ها، کاهش هزینه‌های زایمان و ارائه تسهیلات ارزان قیمت در کنار ترویج فرزند آوری در رسانه ها، دانشگاه و مدارس در دستور کار است.

 این طرح با همکاری سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون فرهنگی، کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش مجلس دنبال می‌شود.

در کنار طرح‌های خوب دولت و مجلس برای افزایش جمعیت، بسیاری از برنامه‌های دولت سیزدهم در راستای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی نیز می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه داشته باشد.

یکی از برنامه‌های اصلی دولت در سال آینده، به صورت متوسط افزایش ۱۰ درصدی حقوق است که به صورت پلکانی انجام می‌شود و در این زمینه افراد با حقوق پایین‌تر تا ۳۰ درصد و افراد با حقوق بالا کمتر از پنج درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

انتهای پیام/ن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.