خجسته پور گفت: کاهش طلاق در سال ۹۸ و افزایش مشابه آن در سال ۹۹ نشان از عدم ثابت در بنیان خانواده‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در این جلسه ضمن گرامی داشت روز جمعیت گفت: با توجه به کاهش جمعیت باید در شورای فرهنگ عمومی پیشنهادات لازم ارائه و تصمیمات مربوطه در خصوص افزایش جمعیت اتخاذ گردد.

او مهم‌ترین نگرانی از کاهش جمعیت را کاهش فرزندآوری عنوان کرد و افزود: کاهش طلاق در سال ۹۸ و افزایش مشابه آن در سال ۹۹ نشان از عدم ثابت در بنیان خانواده‌ها است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان انجام کار پژوهی، سبک زندگی خانوار‌ها و برطرف کردن مشکلات معیشتی اقتصادی را از جمله عوامل افزایش تولد در خانوار‌ها دانست.

حبیب الله خجسته پور به دستور کار دوم این جلسه در خصوص بیمه عشایری هم اشاره کرد و گفت: عشایر باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند تا علاوه بر افزایش امنیت روانی جامعه، از آسیب‌های اجتماعی در بلند مدت جلوگیری شود.

معاون سیاسی استاندار هم چنین از دستور کار سوم جلسه در خصوص مشاغل خانگی هم به عنوان طرحی ماندگار یاد کرد وابراز داشت: باید با هم افزایی و ایجاد تعامل بین دستگاه‌های مختلف از این ظرفیت نهایت استفاده را کرده تا بانوانی که در این مشاغل مشغول به فعالیت هستند، از آن‌ها حمایت شود.

او در پایان به برگزاری کنگره آیت الله شاهرودی با حضور وزیر ارشاد اشاره کرد و افزود: لازم است تا از ظرفیت فضای مجازی برای بهتر برگزار شدن این کنگره و شناخت مردم نسبت به این عالم بزرگ تدابیر لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.