مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: میزان تولد نوزاد و فرزندآوری در ۶ ماه نخست ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،عباس قندالی مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: نیمه نخست سال ۱۴۰۰، سه هزار و ۶۷۷ نوزاد و مدت مشابه سال ۹۹ سه هزار و ۸۵۲ نوزاد در استان سمنان متولد شدند.

او افزود: نیمه نخست امسال شاهرود با ثبت یکهزار و ۳۶۸ تولد بیشترین نرخ تولد را در استان سمنان داشت و در شهرستان سمنان نیز یکهزار و ۲۰۲ نوزاد متولد شدند.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: تعداد نوزادان متولد شده در دامغان۴۵۰، گرمسار۲۵۶، میامی ۲۱۲، مهدیشهر ۱۴۰ و آرادان ۲۵ نفر بود.

قندالی بیان کرد: در این مدت پرطرفدار‌ترین نام پسرانه «امیرعلی» با ۶۱ مرتبه انتخاب و پرطرفدارترین نام دخترانه «فاطمه» با ۹۸ مرتبه انتخاب بود.

او افزود: نام‌های امیرحسین با ۵۲ انتخاب، علی با ۴۶ انتخاب، امیرعباس با ۴۵ انتخاب و محمد با ۴۱ انتخاب در رده‌های بعدی نام‌های پسرانه پرطرفدار قرار دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: در میان نام‌های دخترانه، فاطمه زهرا با ۳۶ انتخاب، زهرا با ۴۶ انتخاب، حلما با ۴۳ انتخاب و رستا با ۳۲ انتخاب نیز در فهرست نام‌های پرطرفدار دختران به چشم می‌خورد.

انتهای پیام /  ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.