سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به ویژگی‌های طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان از اجرای این طرح در سطح ۲۰۴ هزار هکتار از زمین‌های دیم خبر داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه - شهریار قاسمی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به ویژگی‌های طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان از اجرای این طرح در سطح ۲۰۴ هزار هکتار از زمین‌های دیم خبر داد و گفت : در این راستا حمایت‌های لازم برای تامین نهاده و ماشین‌آلات انجام شده است.

سطح باغات استان ۴۲ هزار هکتار است بیش از ۹۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی؛ شامل ۷۰۰ هزار هکتار دیم و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی آبی در استان وجود دارد که در پی آن هستیم تا بیشترین استفاده بهینه را از اراضی دیم استان ببریم.

در این خصوص برای توانمندسازی کشاورزان دیم کار، با ستاد اجرایی فرمان امام قراردادی منعقد شده و باوجود خشکسالی خوشبختانه نتایج مطلوبی نیز در بحث افزایش تولید در واحد سطح و تغییر معیشت دیم کاران استان حاصل شده است.

برای افزایش درآمد و معیشت کشاورزان در پی آن هستیم تا سطح باغات استان، بویژه در اراضی دیم را توسعه دهیم و برای تولید مطلوب باغات قدیمی باید اصلاح و مدرن شوند.

سطح گلخانه‌های استان ۵۴ هکتار است ۴۵۶ هکتار زعفران در استان کشت شده و تصمیم داریم با گسترش کشت زعفران و صنایع تبدیلی وابسته به آن و برندسازی منافع بیشتری را به کشاورزان استان برسانیم.

تعداد دام‌های سبک استان سه میلیون و ۲۰۰ هزار راس و تعداد دام‌های سنگین استان ۲۵۰ هزار راس است ظرفیت تولید گوشت قرمز استان ۴۵ هزار تن و گوشت مرغ ۸۱ هزار تن است و در بحث تولید مرغ متکی به استان‌های دیگر نیستیم و تقریبا خودکفا بحساب می‌آییم.

میزان تولید مرغ تخم گذار استان کرمانشاه ۱۰ هزار تن در سال است در این راستا تقریبا ۲۳ هزار تن کمبود تولید داریم.

جهاد کشاورزی استان کرمانشاه مجموعه‌ای جهادی است تفکر جهادی و مدیریت جهادی همواره گره گشای امور است و این تفکر همواره در این مجموعه جاری بوده است.

طی سال‌های اخیر ثمره تخصیص ۲۷ میلیارد دلار ارز در کشور تنها افزایش تورم بوده است و در این راستا موضوع طرح کارآمدسازی نظام یارانه‌ها در کشور مطرح شده است.

سعی شده است این تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان و ۱۱ درصد سود با کمترین مشکلات اداری به جامعه هدف پرداخت شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.