رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جشن تثبیت و صدور سند کاداستری اراضی منابع طبیعی را در کشور برگزار کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - درجلسه پیش از ظهر امروز مورخ ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ که با حضورر معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به همراه معاونین و مدیران کل کاداستر و امور املاک سازمان درمحل اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برگزار شد حسین بابایی رئیس سازمان ثبت املاک کشور از اتمام اجرای طرح کاداستر اراضی ملی تا پایان امسال خبر داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه کارگروه جهادی کاداستر با تلاش شبانه روزی اقدامات خوبی را رقم زده است، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جشن تثبیت و صدور سند کاداستری اراضی منابع طبیعی را در کشور برگزار کنیم.

معاون رییس قوه قضاییه با اشاره به اسناد بالادستی کشور و سند تحول و تعالی دستگاه قضا گفت: اسناد بالادستی راهبرد‌ها و سیاست‌ها را به خوبی مشخص کرده و ضروری است مدیران اشراف کاملی به این اسناد داشته باشند و در این مسیر حرکت کنند.

بابایی بر تعیین تکلیف اراضی ملی تاکید کرد و گفت: باید روند صدور اسناد اراضی تثبیت شده، تسهیل گردد و این اقدام در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

او با اشاره به اینکه بحث کاداستر باید سریعا در سطح کشور تعیین تکلیف شود، ادامه داد: باید هرگونه قصور در اجرای این قانون به مراجع نظارتی و مسئولان مربوطه اطلاع داده شود.

معاون قوه قضاییه تاکید کرد: با اجرای طرح کاداستر منابع طبیعی، تجربیات و موفقیت‌های بسیار خوبی در سطح کشور حاصل شده و این طرح نهایتا تا دو ماه آینده در سطح کشور به اتمام خواهد رسید.

در این جلسه مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ضمن ارائه گزارش عملکرد با اشاره به وسعت استان کرمان (شمال استان) و تعداد زیادشهرستان‌ها اعلام نمود از ۲/۱۴ میلیون هکتار مساحت استان بیش از ۹۵ درصد استان اراضی ملی می‌باشد که با همکاری و تعامل سازنده اداره کل ثبت اسناد کرمان تاکنون موفق به اخذ سند تک برگ در ۸۵ درصد مساحت اراضی ملی استان شده ایم.

حسین بابای معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشورضمن ابراز خرسندی از موفقیت استان کرمان در اجرای طرح کاداستر این پیشرفت را حاصل تلاش و همکاری بسیار خوب ادارات کل ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی استان عنوان کرد و گفت: باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته و آمار ارائه شده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان جزء استان‌های الگو و موفق در اجرای این طرح می‌باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.