دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر استان‌سمنان گفت: یک هزار تشکل تخصصی مطالبه‌گری با پشتیبانی ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر در استان سمنان شکل می‌گیرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  حجت الاسلام محسن انصاری نیا دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر استان‌سمنان  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سمنان گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر بنا به فرموده و تاکید مقام معظم رهبری از رویکرد‌های ستاد امر به معروف و نهای از منکر استان سمنان است.

 ترک فعل مدیران آسیبی جدی به جامعه وارد می‌کند و باید در سطح گسترده‌ای با مدیران خاطی برخورد شود و از ظرفیت مردمی برای تحقق این امر استفاده می‌شود.

 تاسیس کارگروه‌های تخصصی مطالبه گری با آموزش شیوه‌های صحیح مطالبه در دانشگاه ها، حوزه علمیه، ادرات و با حضور موثرین فرهنگی صورت می‌گیرد.

 در ۸۰ اداره کل استان شورای امر به معروف تاسیس شد و در ۵۲ موضوع مجوز مطالبه گری دریافت کردند.

 ۲ دوره آموزشی برای اعضای تشکل‌های تخصصی برگزار می‌شود و تاکنون ۱۰۰ تشکل تخصصی مطالبه گر شامل ۲۰ تشکل دانشگاهی در استان سمنان تشکیل شد.

محیط زیست در صدر تشکل‌های مطالبه‌گری

 تشکل‌های مطالبه گری در ابعاد، راهبری و سیاست گذاری با حضور مدیران ارشد استان، ترویجی با حضور متولیان فرهنگی جامعه و حمایتی با حضور نیرو‌های مسلح و قوه قضاییه با هدف حمایت حداکثری از تشکل‌ها و آمران به معروف شکل می‌گیرد.

چهارکارگروه، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی، اجتماعی و انتظامی با تشکیل هیات اندیشه‌ورز در زمینه مشاوره، شکل گرفته است و در سال ۱۴۰۱ نیز ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌های استان به صورت مستقل فعال می‌شوند.

 مصادیق امربه معروف و نهی از منکر در خیابان سبب کم‌کارآمدی ستاد امر به معروف شد و با توجه به کم‌رنگ بودن صداقت، فقدان تعهد به تصمیمات، تبعیض بین کارمندان در دستگاه‌های اجرایی، اکنون اصلی‌ترین وظیفه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مطالبه‌گری از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

پژوهشکده امر به معروف استان سمنان با انجام ۲ پژوهش ملی تاسیس شد و کمیته نظارتی دستگاه‌های اجرایی نیز شکل می‌گیرد.

 شورای مردمی با حضور فعالان اجتماعی و اصحاب رسانه به عنوان کمک کننده تشکل‌های تخصصی و لشکر سایبری با هدف جریان سازی و گفتمان سازی در فضای مجازی راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.