فرماندار شاهرود:

مهارت‌آموزی جوانان بر اساس ظرفیت‌های شاهرود انجام شود

فرماندار شاهرود گفت: توانمندسازی جوانان برای دستیابی به مشاغل مورد علاقه بر حسب مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود شهرستان شاهرود هدایت شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود در آیین افتتاح نمایشگاه فرصت‌های شغلی «مهارت محور، کم سرمایه بَر» شاهرود، گفت : آموزش را نمی‌توان محدود و محصور در یک محیط خط چین شده نگهداشت، آموزش و امر مهارت آموزی با استفاده از فرصت‌های هر منطقه را باید با کمک همه مردم و به ویژه خبرگان پیش برد.

 شهرستان شاهرود در بخش‌های خدمات، زراعت، گلخانه، خدمات فنی دارای ظرفیت‌های خوبی است که فعالان می‌توانند با سرمایه گذاری کمی از این فرصت‌ها بهره ببرند.

در کشور بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد صنفی و ۸۰ هزار واحد صنعتی فعال هستند که اگر ۱۰ درصد آن‌ها به آموزش کمک کنند متخصصان زیادی روانه بازار کار می‌شوند.

مهارت آموزی زندانیان در محیطی که افراد بر حسب اتفاقاتی مجبورند بخش از زندگی خود را در آن مکان سر کنند، کار بسیار ارزشمندی است.

 ترغیب زندانیان برای مشارکت و همکاری در ایجاد این کارگاه فضای بسیار خوبی به وجود آورده بود.

تجربه موفق نمایشگاه «مهارت محور، کم سرمایه بَر» در سمنان‌ی برای ایجاد کسب و کار

سید حسین شاهچراغ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان هم در این آیین گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه ارتقای مهارت، معرفی فرصت‌های شغلی که با سرمایه‌های کم و زیر ۱۰ میلیون تومان و همچنین ایده گرفتن بازدیدکنندگان از این نمایشگاه است.

 پس از برگزاری این نمایشگاه تصمیم بر این شد که در دیگر شهرستان‌های استان نیز این رویداد انجام شود.

 روز‌های ۱۱ و ۱۲ دی‌ماه این نمایشگاه در شاهرود و ۲۱ و۲۲ دی‌ماه در دامغان و تا پایان سال در دیگر شهرستان‌های استان برپا می‌شود.

 با برپایی این نمایشگاه‌ها در فضای مجازی برای فروش محصولات و ارائه خدمات این مشاغل کم سرمایه بَر و تقویت اقتصادی آن‌ها فرصت خوبی ایجاد کرده است.

تاکنون ۱۰۰ حرفه کم سرمایه بَر برای ارائه محصولات و خدمات در این نمایشگاه‌ها شناسایی شده است.

 آموزش‌ها در این مراکز با هدف اشتغال بیشتر در جامعه دنبال می‌شود که این امر به همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها نیاز دارد.

حرفه‌های گروه برق، تراشکاری و خیاطی بیشترین تقاضا را در بین حرفه جویان دارد.

نخستین نمایشگاه فرصت‌های شغلی «مهارت‌محور، کم‌سرمایه بَر» با معرفی۴۰ شغل مهارت محور و سرمایه کمتر از ۱۰ میلیون تومان توسط مهارت‌آموختگان بخش دولتی و خصوصی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان ۲۴ و ۲۵ آذر در پارک اقتصاد دیجیتال مرکز این استان برگزار شد.

این نمایشگاه در شاهرود ۱۱ و ۱۲ دیماه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ واقع در شهرک بهشتی کوچه ۳۳، ورزشگاه شهید بهشتی دایر است.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.