پنج متهم که با تبلیغات فریبنده مبنی بر اعطای تسهیلات بانکی از ۴۰ شهروند کلاهبرداری کرده بودند،دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  سردار بهادر اسماعیلی،جانشین فرمانده انتظامی قم  اظهار کرد: با رصد اطلاعاتی و تحقیقات میدانی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد افرادی با اجاره یک ملک تجاری با تبلیغ گسترده و نصب پلاکارد با مضمون کانون همیاری اجتماعی یکی از بانک‌های قرض الحسنه، با دریافت مبالغی از متقاضیان وعده‌های پرداخت وام می‌دهند.

او افزود: متهمان با تبلیغات فریبنده مبنی بر اعطای وام بانکی تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بدون پیش پرداخت، کسر اقساط از حقوق، ضمانت فقط با سفته و بازپرداخت ۳۰ ماهه ویژه تمامی مشاغل مطمئن و در کمترین زمان با بیش از پنج سال سابقه درخشان، متقاضیان را به مراجعه و تشکیل پرونده، ترغیب می‌کردند.

جانشین انتظامی قم ادامه داد: متاسفانه ۴۰ تَن از شهروندان از این طریق فریب خوردند و هر نفر با پرداخت سه میلیارد ریال و در مجموع ۱۲میلیارد ریال تقاضای وام کرده‌ بودند.

او تصریح کرد: متهمان که ۲ تَن به عنوان مسئول دفتر و یک تَن منشی و سه تَن بازاریاب مشغول به فعالیت بودند، پس از مراجعه متقاضیان، تصویر مدارک هویتی و یک عدد سیم کارت به نام متقاضی و سفته و دریافت مبالغی با تکمیل فرم ثبت نام، وعده پرداخت وام می‌دادند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: با احراز اقدام‌های غیر قانونی متهمان، پس از تشکیل پرونده و هماهنگی با مقام قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه هر پنج متهم جلب و دفتر کار آن‌ها پلمب شد.

او افزود: نماینده حقوقی بانک موصوف، هر گونه وابستگی متهمان به آن بانک را تکذیب کرد بنابراین متهمان به بِزِه انتسابی اعتراف کردند که در نتیجه به مرجع قضایی معرفی و قرار تامین کیفری مناسب صادر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان به شهروندان توصیه کرد، برای گرفتن تسهیلات به بانک‌ها و موسسه‌های مالی و اعتباری معتبر تحت نظارت بانک مرکزی مراجعه کنند و فریب تبلیغات اغوا کننده را نخورند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار