رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:میزان واکسیناسیون کرونا در استان به ۲ میلیون و ۵۸۳ هزار دُز افزایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد مهدی مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: استقبال شهروندان از واکسیناسیون کرونا رو به افزایش است و  آمار تزریق این واکسن در استان به ۲ میلیون و ۵۸۳ هزار دُز رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: یک میلیون و ۳۰۸ هزار نفر دُز اول، یک میلیون و ۱۰۸ هزار نفر دُز دوم و ۱۶۷ هزار نفر تاکنون دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مجذوبی گفت: آمار واکسیناسیون دُز سوم چهار درصد افزایش داشته و از هفت درصد در هفته گذشته به ۱۱ درصد در این هفته رسیده است.

او گفت: ۹۲ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال این استان نوبت اول واکسن کرونا و ۷۵ درصد نوبت دوم این واکسن را تزریق کردند همچنین ۹۲ درصد افراد بالای ۶۰ سال این استان تاکنون واکسینه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۹ نفر بود که ۴۷ نفر از مراجعان به بیمارستان‌ها در بخش عادی بستری شدند.

مجذوبی گفت:  ۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی. سی. یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و آمار متوفیان کرونا طی یک هفته گذشته در این استان بین صفر و یک در نوسان بوده است.

او گفت: عوامل افزایش بیماران بستری در برخی از استان‌ها چرخش ویروس از جمله آنفلوآنزا است و همچنین خارج شدن داروی «رمدسیویر» برای بیماران سرپایی از پوشش بیمه باید بررسی و متوقف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ادامه اولویت این دانشگاه تقویت تشدید واکسن، پیگیری وضعیت نصب دستگاه هواکش‌ها و تلاش برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن مختلف از جمله آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیزگفت: هفته گذشته میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان همدان ۶۳/۱۷ درصدی و میانگین کشوری ۴۹ درصد بود که این هفته آمار‌ها روند کاهش داشته و در استان همدان به ۴۳ درصد تقلیل یافته است.

دکتر «فاطمه ترکمان اسدی» گفت:کاهش آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی گویای افزایش سهل انگاری دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و عادی انگاری ویروس کرونا است.

او گفت: فعالان در صنوف می‌توانند یکی از عوامل اصلی شیوع کرونا باشند بنابراین می‌توان با دعوت از رییس اصناف برای حضور در جلسه ستاد استانی کرونا، اهمیت موضوع را از این طریق به صنوف و اتحادیه‌ها منتقل کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: برخورد جدی و بدون اغماض با واحد‌ها و صنوف بی اعتنا به شیوه نامه های بهداشتی صورت می‌گیرد و در صورت نیاز علاوه بر اخطار و معرفی فرد به مرجع قضایی واحد او نیز پلمب می‌شود.

ترکمان اسدی گفت: هشت اماکن پُرتردد برای بازرسی در نظر گرفته شدند که نتایج به دست آمده گویای بالا بودن میزان رعایت مولفه‌های بهداشتی در امکان بزرگ بوده، اما در اماکن با فضای کوچکتر از جمله استخرها، تالار، رستوران‌ها و کارگاه‌های کوچک میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضعیف است.

او گفت: آمار واکسیناسیون در مراکز و واحد‌های پرخطر رو به کاهش است با این توصیف علوم پزشکی آمادگی لازم را برای اعزام تیم سیار برای واکسیناسیون در این اماکن و واکسیناسیون افراد فعال در ادارات و سازمان‌ها دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۶۷ مرکز واکسیناسیون در این استانفعالیت می کنند و استفاده نکردن از ماسک در ادارات، سازمان ها، عادی انگاری بیماری کووید ۱۹ در جامعه و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم رو به افزایش است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد نیز گفت: آمار فوتی کرونایی طی یک ماه گذشته در این شهرستان صفر بوده و هم اینک تنها یک بیمار در بخش آی. سی. یو بستری بوده که حال او نیز مساعد است.

 ایرج صالحی گفت: داده‌های آماری گویای این است که ۹۵ درصد جامعه هدف در شهرستان اسدآباد نوبت اول و ۷۹ درصد نوبت دوم را تزریق کردند و تعداد افرادی که دُز سوم را تزریق کردند به ۹ هزار نفر رسیده است.

منبع :ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.