۲۴ بانک عامل در مازندران وظیفه پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح ملی مسکن را دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سید عباس رهگشای معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه ۲۴ بانک عامل در استان طبق مصوبه شورای مسکن وظیفه پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح ملی مسکن را دارند، گفت: رقم تسهیلات پرداختی برای شهروندان مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌های مازندران ۳۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۱۸ درصد است.

او گفت: براساس چشم‌اندازی که برای اجرای طرح ملی مسکن در مازندران تعریف شده پیش‌بینی می‌شود با نام‌نویسی که متقاضیان در سامانه حمایتی مسکن انجام دادند، ۲۰ درصد از مجموع واحد‌های ساخته شده در نهضت ملی مسکن خودمالک و مابقی با همکاری دولت و بخش خصوصی و انبوه‌سازی باشد.

رهگشای گفت: طبق موافقت‌نامه‌ای که راه و شهرسازی با پیمانکاران و انبوه‌سازان در مازندران منعقد کرده است، تمام واحد‌های مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن به غیر از طرح‌های خود مالک را بخش خصوصی می‌سازد.

او گفت: اجرای دقیق طرح نهضت ملی مسکن عزم همگانی را می‌طلبد و شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی و خدماتی با برنامه‌ریزی‌های مستمر نسبت به تکمیل این طرح بکوشند و بااداره کل راه و شهرسازی همکاری کنند.

سهم چهارساله مازندران از طرح ملی مسکن ساخت ۱۵۲ هزار خانه است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.