باحضور تولیت آستان قدس رضوی از سامانه ارجاع بیماران نیازمند شهر کرمان رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، باحضور حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس از سامانه ارجاع بیماران نیازمند شهرکرمان رونمایی شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان ونماینده ولی فقیه در استان با اشاره به علاقه وارادت تولیت آستان قدس به سید الشهدای مقاومت، مقدم ایشان را در دومین سفر خود به استان کرمان خیر مقدم عرض گفت.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در این نشست با قرائت صلوات خاصه امام رضا ع، گفت: همانطور که در کتاب نهج البلاغه دعا‌های در خصوص معصومین از امام عسکری (ع) ذکر شده که هر کدام با تعبیر و تعارفی خاص هستند، ولی درباره امام رضا (ع) تعبیر ویژه‌ای آمده است.

او افزود: با تامل در معنی صلوات خاصه خواهیم دریافت که واسطه رضایت خداوند از مخلوقات، امام رضا (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به گزیده‌ای دیگر درخصوص معنی صلوات خاصه، ادامه داد: جلب رضایت خداوند تبارک وتعالی که بزرگترین سعادت انسان است از طریق رهگذر حضرت رضا (ع) است و از هر کسی بخواهی خشنود وراضی باشید باید امام رضا (ع) واسطه شود.

او افزود: برای واسطه قرار دادن امام مهربانی ها، باید انسان کار‌هایی کند تا توجه ایشان را به خود جلب کند چراکه همینطوری و بدون جهت محبت کسی در دل کسی قرار نمی‌گیرد و به عواملی احتیاج است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: اگر رضایت خوشنودی خداوند را طالب باشیم، خوشبختی و سعادتمان در گرو این امر است که بایستی خشنودی امام رضا (ع) را جلب کنیم.

او با بیان اینکه یکی از طریق‌های جلب و کسب رضایت امام مهربانی ها، همین کار‌های خادمیاران در کانون‌های خادمیاری است، ادامه داد: چه نیک است که کار‌های خوب و خیر را زیر پرچم ونام امام رضا ع انجام و به امورات نیازمندان رسیدگی شود.

او افزود: یکی از کار‌هایی که معصومین در دوران زندگی از آن غفلت نمی‌کردند گره گشایی از کار مردم بودو این کار را بر هر کار مستحبی ترجیح می‌دادند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: عمل احسنت را باید از معصومین الگو گرفت چرا که عمل نیک واحسنت را آن‌ها می‌دانند.

او افزود: قبل از عمل احسنت نیاز به معرفی دارد که باید از عمل معصومین بیاموزیم چراکه وقتی در سیره این بزرگواران مطالعه می‌کنیم آن امری که بسیار مهم بوده برایشان، رسیدگی به امورات وخدمت به مردم بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به خادمیاران و یاوران رضوی افزود: این کار بسیار ارزشمندی است که هم باعث جلب محبت امام رضاع می‌شود و هم باعث ایجاد قرب ونزدیکی به ایشان می‌شود.

سعید کاظمی پور دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به خصوصیات نیک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: ایشان ۴۲ سال قبل، شاگردی در مکتب امام خمینی ره را شروع و بعد از گذشت ۴۰ سال مجاهدت و تلاش، به عنوان سرباز سلیمانی از مکتب امام خامنه‌ای فارغ التحصیل شدند.

او افزود: اگر چه سردار عزیزمان در بین ما نیست، ولی مکتب ایشان تا قیامت باقی خواهد ماند و ماهم ادامه دهنده راه ایشان خواهیم بود.

کاظمی پور افزود: ما خادمیاران هم، از شاگردان مکتب سلیمانی هستیم و به تاثی از محاسن ایشان، به مردم خدمت رسانی می‌کنیم.

دبیر کانون‌ای خدمت رضوی استان کرمان بیان داشت: ۸ هزار خادمیار با ۵۰۰ یاور رضوی در ۲۳ شهرستان و در ۱۹ عرصه تخصصی به صورت شبانه روزی در استان کرمان ارائه دهنده خدمات هستند.

او گفت: ارتباط و تعامل با تمامی نهاد‌ها که باید به مردم خدمت رسانی کنند، از برنامه‌های اصلی ما می‌باشد و در این راه هدفی را دنبال می‌کنیم که آن هم، کمک به شکل‌گیری محله‌های اسلامی در استان است که اکر این امر تحقق یابد، زمینه شکل گیری تمدن نوین اسلامی فراهم خواهد شد.

او عنوان کرد: ما اعتقاد داریم که اکر گره‌ای در زندگی مردم افتاد و درصدد بازگشایی آن شویم، بایستی از شیوه و سیره شهدا الگو گیری کنیم.

او از تولیت آستان قدس درخواست کرد که درخصوص رفع ناهماهنگی‌هایی که درخدمت رسانی و خیریه‌ها ومجموعه‌ها وجود دارد که بعضا باعث آزار می‌شود، دستور دهند تا این مشکل برطرف و مرتفع شود؛ و در انتهای مراسم سامانه ارجاع بیماران نیازمند شهر کرمان افتتاح و از تابلو پویش ۴۰ روز به سیره شهدا با ۸ عنوان، رونمایی شد.

تولیت آستان قدس رضوی وارد کرمان شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، به‌منظور سخنرانی در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی با استقبال حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمان، علی زینی وند استاندار و جمعی از مسئولان استانی وارد فرودگاه کرمان شد.

حضور بر مزار شهید سلیمانی، سخنرانی در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سلیمانی، دیدار با خادمیاران رضوی استان کرمان و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های تولیت آستان قدس رضوی در سفر یک‌روزه به کرمان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار