خادمیاران رضوی به منظور ریشه کنی کرونا به طرح شهید سلیمانی پیوستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید کاظمی پور، دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در نقاط مختلف کشور و تبعات ناشی از این بیماری، خادمیاران حضرت رضا (ع) در این طرح با تأسی به سیره آن حضرت با شعار خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع)  با هدف کمک به کادر درمان، نیازمندان و اقشار محروم با مشارکت در فعالیت‌های عام‌المنفعه، سهمی کوچک؛ اما مؤثر را در خدمت به هم‌وطنان خویش ایفا می‌کنند.

او با اشاره به اینکه مشارکت در این طرح با انتخاب مصادیق گزارش خدمات فردی، گروهی و کانون دفاتر انجام و در سامانه خادمیاران رضوی ثبت می‌شود، افزود: محدودیتی برای انتخاب همزمان چند مصداق وجود نداشته و برای ثبت گزارش نیاز به تایید اولیه نیست.

کاظمی پور تصریح کرد: این طرح با ۷ عنوان خدمتی، در موضوعات تامین هزینه‌های دارویی اقشار محروم و نیازمند، کمک به تامین تجهیزات بیمارستانی، توزیع ماسک درمناطق کم برخوردار بین محرومان، کمک رسانی به کادر درمان در بیمارستان‌ها و مشارکت در طرح‌های جهادی مرتبط با حوزه سلامت، کمک به تغسیل و تدفین متوفیان انجام می‌شود.

او با اشاره به صدور دستور تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر بسیج بخش‌های مختلف و همه امکانات کانون‌های خدمت رضوی در کشور برای کمک به مجموعه بهداشت و درمان برای مقابله با موج پنجم کرونا گفت: خادمیاران رضوی استان کرمان با مشارکت در طرح شهید سلیمانی به اقشار آسیب دیده از کرونا خدمت رسانی خواهند کرد.

او افزود: با توجه به اینکه در عرصه عمومی بیشتر از مصداق تهیه غذای نذری استقبال می‌شود؛ بنابراین مسئولان و خادمیاران کانون‌های عمومی (محله ای) باید به جای طبخ غذا به خاطر شرایط بیماری کرونا، مواد غذایی را به صورت بسته‌های معیشتی به آسیب دیدگان از کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی تحویل دهند. 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان گفت: اگر خادمیاری مصادیقی را که مستلزم واریز وجه است را انتخاب کند باید مبلغ مورد نظر، حداقل ۳۰۰ هزار تومان را  به حساب نذورات آستان قدس واریز کرده و اطلاعات فیش واریزی را به مسؤل کانون عمومی اعلام کند و مسئول کانون نیز باید از طریق رابط مالی شهرستان یا منطقه این اطلاعات را به امور مالی دبیرخانه ارسال کند. 

کاظمی ادامه داد: خادمیارانی که اقدام به تهیه و خرید ماسک، دارو و یا اقلام بهداشتی دیگر (الکل و مواد ضدعفونی کننده و...) می‌کنند، باید این اقلام را تحویل مسئول کانون محله‌ای داده تا با نظارت رابطان در مناطق محروم و کم برخوردار توزیع شوند و این نکته مهم است که ارزش اقلام تهیه شده نباید کمتر از ۳۰۰ هزار تومان باشد. 

او ابراز کرد: خادمیارانی که تجربه و تخصص همکاری با کادر درمان بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها را دارند ضمن انتخاب مصداق کمک رسانی به کادر درمان در بیمارستان‌ها و انجام فعالیت، در پایان با ارائه نامه از مرکز درمانی به رابطان و مسئولان کانون‌ها فعالیتشان در سامانه تائید خواهد شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان گفت: با توجه به اعلام پویش خادمیاران و یاوران رضوی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (طرح مدافعان سلامت۲) از طرف دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان، خانواده‌ها، دوستان، بستگان خادمیاران رضوی نیز می توانند به عنوان یاور رضوی در این طرح مشارکت کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار