رئیس اداره آموزش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، در مورد انجام کار اشتباه توسط فرزندان و وادار کردن آن‌ها به عذرخواهی در جمع نکاتی را ارائه داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدی حمیدی، رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، گفت: وقتی کودک تان در جمع کسی را اذیت کرد یا کار اشتباهی انجام داد، به زور او را مجبور به عذر خواهی نکنید، خودتان می‌توانید به جای کودک، معذرت خواهی کنید، و در خانه و به تنهایی با کودک صحبت کنید.

حمیدی گفت: ابتدا با لحنی عادی و بدون سرزنش، کاری که کرده را مرور کنید، اگر هم خودش توضیحی داد اجازه بدهید از خودش دفاع کند و شبیه یک قاضی بی رحم رفتار نکنید.

او ادامه داد: اثری که رفتار کودک بر آن فرد گذاشته بحث شود، بهتر است با سوال اینکه فرض کنید یکی با تو این کار را کرده، به نظرت چه حال و احساسی داری؟ بدون سرزنش و با لحن مناسب، در اکثر مواقع خود کودک احساس گناه می‌کند و تمایل به جبران دارد که می‌توانید برای نوع جبران راهنمایی اش کنید.

این کارشناس گفت:، اما اگر دیدید کودک همچنان رفتار آزارگرانه را ادامه می‌دهد، برایش توضیح دهید که، چون او دیگران یا فرد دیگری را اذیت کرده، اجازه نخواهید داد این کار را تکرار کند و مانع او می‌شوید در این جور مواقع تقویت منفی مثل منع کردنش از رفتن به جایی که دیگران را آزار می‌دهد می‌تواند نتیجه بخش باشد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.