چگونه به فرزندمان عزت نفس بدهیم؟

رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، در رابطه با افزایش عزت نفس در کودکان و نوجوانان به ارائه نکاتی می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدی حمیدی، رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: به کودک کمک کنید به خود اعتماد کند، او را به طور مستقیم تصحیح نکنید و اشتباهاتش را با تنبیه و داد زدن جواب ندهید.

حمیدی افزود: وقتی فرزندتان به سراغ شما می‌آید، کارتان را قطع کنید (صحبت با تلفن، حرف زدن با یک دوست، تماشای تلویزیون) و به چشمانش نگاه کنید، اگر لازم بود به او بگویید صبر کند تا کار شما تمام شود.

او بیان کرد: با او قهر نکنید، نام فرزندتان را با آهنگی خوش بیان کنید و همچنین به او مسئولیت‌هایی در حد توانش بدهید.

این کارشناس گفت: پدر و مادر باید در مقابل فرزندشان عضوی واحد باشند، اگر اختلاف برای انتخاب روش تربیتی دارید اجازه ندهید فرزندتان از آن آگاه شود.

حمیدی افزود: احساسات فرزندتان را تایید کنید. "میدونم می‌ترسی" به جای، اینکه ترس نداره. "میدونم خسته ای" به جای، بسه غر نزن. گاهی با سلیقه او برای خود خرید کنید و وقتی با او هستید از آن وسیله استفاده کنید.

او ادامه داد: گاهی از او معذرت بخواهید تا بداند ما همه اشتباه می‌کنیم، گاهی در جواب سوالش بگویید نمیدانم تا بداند ندانستن بد نیست.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار