امام جمعه گفت: حاج قاسم مجاهدی شب زنده‌دار بود که آمریکا تصور می‌کرد با شهادت او می‌تواند راه او را از جبهه مقاومت بگیرد اما برعکس شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، از حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه شهرستان جیرفت ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت: شهادت حضرت فاطمه (س) طبق اسناد معتبرتر سوم جمادی الثانی است.

او سیاهپوشی شهر، ادارات، منازل و سازمان‌ها در این روز را خواستار شد و افزود: مردم و مسئولان در مجالسی که به نام  حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود شرکت کرده و بازار نیز در عزای حضرت فاطمه (س) تعطیل شود.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: فاطمه زهرا (س) محور خلقت جهان هستی است و خلقت هستی مقدمه‌ای برای وجود آن حضرت زهرا (س) است که به دنبال آن حکومت جهانی مهدی موعود شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام تارم افزود: شرح خطبه حضرت فاطمه (س) چندین جلد کتاب خواهد شد و تبیین آن در سخنرانی‌ها چندین ماه به طول خواهد انجامید.

حجت الاسلام تارم با گرامیداشت سالروز شهادت سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: ارادت و عشق خاص حاج قاسم به اهل بیت (ع) و حضرت فاطمه (س) زبانزد است.

امام جمعه جیرفت گفت: ایمان و ولایتمداری حاج قاسم همراه با توجه به تمامی امور و ابعاد از او انسانی جامع و کامل ساخته بود.

حجت‌الاسلام تارم بیان کرد: شجاعت، هنرمندی، پایبندی به مسائل شرعی، تفکر عمیق و اهل مطالعه بودن به تاسی از رهبر معظم انقلاب از دیگر ویژگی‌های بارز حاج قاسم سلیمانی است.

او اظهار داشت: حاج قاسم مجاهدی شب زنده‌دار بود که آمریکا تصور می‌کرد با شهادت او می‌تواند راه او را از جبهه مقاومت بگیرد، اما شهید سلیمانی بیش از حیات او برای جبهه مقاومت موثر افتاد.

امام جمعه جیرفت گفت: خون شهید سلیمانی همچنان با آمریکا، استعمار و صهیونیست‌ها به مبارزه ایستاده و هزاران سلیمانی از او متولد خواهد شد.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: این روز‌ها استکبار و عوامل داخلی آن با بازی مشترک خود به دنبال ایجاد جو رسانه‌ای در منطقه برای باج خواهی در مذاکرات هسته‌ای هستند.

او افزود: طرف‌های مذاکره بدانند حرف ایران ثابت است و آمریکا تنها با لغو تحریم‌ها و جبران گذشته توام با راستی آزمایی می‌تواند به برجام باز گردد.

حجت الاسلام تارم تصریح کرد: طرح ایران کاملا روشن است و این طرف مقابل است که باید با تصمیم عاقلانه به برجام بازگردد چرا که راه دیگری وجود ندارد و تهدید‌های صهیونیست نیز طبلی توخالی است که رزمایش پیامبراعظم (ص) با نمایش بخشی از قدرت ایران اسلامی آن را بیش از پیش هویدا کرد.

او افزود: مردم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، نسبت به واکسن زدن اقدام کرده و فراموش نکنند که کرونا تمام نشده و می‌تواند با شیوع گسترده باز هم محدودیت‌ها را باز بگرداند و زندگی‌ها را مختل کند.

خطیب جمعه جیرفت گفت: تقوا در تمامی ابعاد همچون فردی، اجتماعی و سیاسی باید مد نظر باشد و هیچ کاری را بدون در نظر گرفتن رضایت الهی انجام نداد.

حجت‌الاسلام تارم افزود: پایبندی به تقوای الهی در خلوت و تنهایی به عنوان یک اصل مطرح است و باید دانست که خداوند در تمامی حالت‌ها ناظر بر اعمال انسان است.

او بیان کرد: جبهه امروز در خاکریز‌های عقیدتی است و دشمن در پی تغییر اندیشه ملل است که برای مقابله با آن باید از مرز‌های ایمان، افکار و فرهنگ ناب اسلام حراست کرد.

امام جمعه جیرفت گفت: صبر فردی و اجتماعی و در برابر دشمن توام با حراست از مرز‌های الهی و توجه به تقوای الهی موجب رستگاری انسان خواهد بود.
انتهای پیام/ح

برچسب ها: نماز جمعه ، حاج قاسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار