به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی گفت: وجه دیگر تکریم زائر فراهم آوردن امکانات رفاهی برای زیارت همراه با آسایش است، امکانات رفاهی مقدمه کار فرهنگی است و عدم فراهم آوری این امکانات موجب کاهش تاثیرگذاری فعالیتهای فرهنگی میشود.
وی گفت: بارگاه مقدس امام علی بن موسیالرضا (ع) پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه و رشد چشمگیری یافت و صحنها و رواقهای باشکوه همراه با به کارگیری هنرهای متعالی ساخته شد، اما همچنان کارهای انجام نشده بسیاری باقیمانده است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: خادمان بارگاه رضوی موظفند تمام زائران را صرفنظر از موقعیت اجتماعی به شایستهترین وجه تکریم کنند و عناوین مختلف اجتماعی، سیاسی و علمی در حرم مطهر جایگاهی ندارند و در این بارگاه نورانی همه یک عنوان دارند و آن زائر و مهمان حضرت رضا (ع) است.
مروی گفت: رفتار خادمان رضوی با زائران باید جلوهای از سیره حضرت رضا (ع) و ائمه اطهار (ع) در میزبانی از مهمان باشد و هر خادم رضوی یک سفیر فرهنگی و اخلاقی در جامعه است.
وی گفت: تمام فعالیتهای جانبی آستان قدس رضوی با هدف و حول محور خدمترسانی بهتر به زائران در حرم مطهر انجام میشود و حرم مطهر اولویت نخست این آستان مقدس است لذا در هزینه کرد برای فراهم آوردن امکانات رفاهی در حرم مطهر هیچ محدودیتی قائل نیستیم.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مدیریت حرم مطهر باید بستر را برای دریافت نظرات و پیشنهادهای خدام و استفاده از ظرفیت عظیم خانواده خدمت برای اداره هرچه بهتر حرم مطهر امام رضا (ع) فراهم کند.
مروی گفت: خادمان رضوی در نهضت خدمترسانی به نیازمندان و رزمایش کمک مؤمنانه در ایام کرونا برای دستگیری از اقشار کمبضاعت بسیار خوش درخشیدند. خدام همچنین میتوانند در عرصه توسعه فرهنگ وقف و نذر نیز نقش تعیین کنندهای ایفا کنند.
انتهای پیام//ا.د