حکیم زاده گفت: معلمان ابتدایی به شدت از ضعف یادگیری مهارت‌های پایه های دوم و سوم شکایت دارند.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص رصد میزان یادگیری دانش آموزان و میزان افت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی در ایام کرونا؛ گفت:  برنامه پایش یادگیری را در پایان تحصیلی سال گذشته انجام دادیم و نتایج ارزشیابی دوره ابتدایی را با دو سال قبل از آن که کرونا نبود، مقایسه کردیم.

او افزود: بر اساس این پایش های صورت گرفته، تفاوت قابل توجهی بین دانش آموزانی که یادگیری خوبی داشتند با دانش آموزانی که نیازمند تلاش هستند در دروس فارسی، علوم و ریاضی وجود دارد. درصد دانش آموزانی که میزان یادگیری خیلی خوبی داشتند دربرخی از دروس تا ده درصد کاهش پیدا کرده و درصد دانش آموزانی که یادگیری ضعیف داشتند تعدادشان افزایش داشته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ای برای تثبیت یادگیری با شناسایی تمام دانش آموزانی که نتیجه قابل قبول و نیازمند تلاش بودند را اجرا کردیم و  برای نتیجه بهتر بعداز بازگشایی مجدد نتایج را رصد کردیم.

حکیم زاده افزود: به دلیل غیرحضوری بودن مدارس در دوران کرونا معلمان به شدت از ضعف یادگیری مهارت‌های پایه های دوم و سوم شکایت دارند، بنابرهمین برنامه‌ای تدوین کردیم تا بلافاصله بعد از نتایج ارزشیابی نوبت اول، مرحله دوم تثبیت یادگیری را برای دانش آموزانی که نتایج قابل قبول و نیازمند تلاش را کسب کردند،  اجرا کنیم.

او گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در پایه‌های دوم و سوم، همانطور که معلمان می‌گویند؛ دانش آموزان در مهارت نوشتن مشکل دارند. البته نتایج مابا نتایج پژوهش‌های جهانی یکی و یکی از نگرانی‌های جدی که وجود دارد ضعف در همین امر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
بدبختانه در یک روستایی آموزگار هستم که اولیاء اصلا در درس ها به بچه هاشون کمک نمی کنن.بدبختی اینجاست که میان مدرسه به من اعتراض می کنن که بچه هامون تو خونه درس نمی خونن.انگار معلم باید کارهای توخونه بچه ها رو هم انجام بده.متاسفانه انگار مال زمان پارینه سنگی هستن