به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته اخباری درباره رتبه بندی معلمان، تعین محل هایی در مدارس برای واکسیناسیون دانش آموزان و افت یادگیری بر اثر آموزش مجازی داشت که در ادامه مشروح این اخبار آمده است:
تعیین تکلیف طرحی ۱۰ ساله؛ رتبه بندی معلمان در ایستگاه بهارستان به مقصد میرسد؟
قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت که براساس آنچه در بند (و) تبصره ٢ قانون بودجه سال ١۴٠٠ آمده، ١۵٠ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که ٢٠ هزار میلیارد تومان باید بین ١٢ مورد از جمله رتبه بندی فرهنگیان تقسیم شود، البته که مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است مبلغ قابل توجهی را به این طرح اختصاص دهد.
او تاکید کرد: آنچه برای اجرای رتبه بندی در نظر گرفته شده عدد بزرگی است بر این اساس تمام تلاش ما بر این است تا حداقل از شهریور ۱۴۰۰ طرح رتبه بندی را برای معلمان اجرا کنیم تا این کار روی روال بیفتد و برای سال آینده یعنی ۱۴۰۱ این کار را با اعتبار بهتر و بار مالی بیشتری دنبال کنیم.
نشانی مراکز واکسیناسیون دانشآموزان تهرانی اعلام شد
مسعود ثقفی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: واکسیناسیون دانشآموزان در مراکز تجمیعی وزارت بهداشت در جریان است اما جهت تسریع در انجام کار، تعدادی مرکز اختصاصی نیز آماده شده است.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه حضور دانشآموزان برای واکسیناسیون اجباری نیست، افزود: این مراکز فقط در روزهای پنج شنبه و جمعه (۱۵ و ۱۶ مهر) دایر هستند.
مدارس از اول آبان ماه بازگشایی میشوند
علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در الگوی بازگشایی که طراحی کردیم فرایند بازگشایی مدارس از اول آبان ماه تمهید مقدمات میشود و مدارس بازگشایی خواهند شد.
کاظمی در خصوص بازگشایی مدارس بیان کرد: اطلس بازگشایی مدارس ۱۵ آبان رونمایی خواهد شد که در آن تعداد مدارس بازگشایی شده و همچنین نظارت بر رعایت شیوه نامههای بهداشتی را به صورت به روز خواهیم داشت.
کاهش ١٠ درصدی سطح یادگیری دانش آموزان ابتدایی در ایام کرونا
رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی درباره وضعیت افت تحصیلی دانش آموزان با توجه به روند آموزشهای مجازی که طی دو سال تحصیلی گذشته دنبال شده است، اظهار کرد: در تابستان هماهنگیهایی انجام شد تا کلاسهای تابستانی جبرانی برای دانش آموزانی که در ارزشیابیها نمره قابل قبول یا نیازمند تلاش بیشتر کسب کرده اند، برگزار شود.
او ادامه داد: این کلاسهای جبرانی طی ١۴ جلسه تا سوم شهریور ادامه پیدا کرد تا مشکلات آموزشی دانش آموزان برطرف شود.
به گفته معاون آموزش ابتدایی نتایج ارزشیابی در مجموع با دو سال قبل حاکی از این است که شاهد افت ١٠ درصدی در یادگیری دانش آموزان بودیم.
حکیم زاده اضافه کرد: طی بررسیها دریافتیم که ٧٠ درصد دانش آموزان در سال تحصیلی ٩٧-٩٨ ارزشیابی خیلی خوب داشتند، اما این معیار طی این دو سال آموزش مجازی به ۶٠ درصد کاهش پیدا کرده است.
نحوه دریافت کتاب درسی برای دانش آموزان اتباع خارجی چگونه است؟
میترا تیموری سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره نحوه دریافت کتاب درسی دانش آموزان اتباع خارجی اظهار کرد: تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی همانند دانش آموزان ایرانی است و هیچ گونه تفاوتی در این میان وجود ندارد. در مسئله توزیع کتابهای درسی نیز همین گونه است و این دانش آموزان، بدون هیچ گونه تبعیضی از طریق سامانه فروشی و توزیع مواد آموزشی، کتابهای خود را تهیه میکنند.
او ادامه داد: دانش آموزان اتباع خارجی میتوانند با وارد کردن کد دانش آموزی (۱۱ رقمی) خود به جای کدملی ۱۰ رقمی و به جای شماره سریال شناسنامه، عدد ۱ (۱۱۱۱۱۱)، به راحتی ثبت نام کتاب کنند.
تیموری درباره میزان توزیع کتاب در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار کتاب درسی در مقاطع تحصیلی مختلف میان دانش آموزان اتباع خارجی توزیع شده است.
جولان دردهای مزمن آموزش و پرورش و تعدد اسامی برای انتخاب هفدهمین وزیر
محمود شفق کارشناس آموزش و پرورش با اشاره به اینکه عملکرد دولت سیزدهم در همین مدت زمان نسبتا اندک امید در جامعه را بیدار کرده است، اظهار کرد: انتظار میرود در انتخاب وزیر آموزش و پرورش هم که وزارتخانه حساس و مهمی را سکانداری خواهد کرد، تمهیدات جدی به کار گرفته شود.
او ادامه داد: اقدامات رئیس دولت سیزدهم انتظارات جامعه فرهنگیان را را هم ارتقا داده است و آنها انتظار انتخابی امید بخش و آشنا به مسائل و مشکلات این وزارتخانه را دارند.
به گفته این کارشناس آموزش و پرورش شرایط فعلی کشور و مشکلات اقتصادی ایجاب میکند تا فردی که سکانداری آموزش و پرورش را به دست میگیرد، از لحاظ رفع مشکلات معیشتی معلمان آگاه به شرایط باشد.
او افزود: وضعیت مالی و اعتباری با توجه به برآوردهای دولت قبلی به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است و فردی مسلط به شرایط باید برنامه ریزیهای لازم را برای سالهای آتی از زمان آغاز سکانداری کلید بزند و در شرایط کنونی هم منابعی را از درون آموزش و پرورش احصا کند.
انتهای پیام/