سردار حزنی گفت: ۴۸ هزار و ۴۹۶ مورد پروژه عمرانی و غیرعمرانی برای خدمت رسانی به محرومان طی سال‌های اخیر در استان ایلام ایجاد شده یا در حال انجام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، سردار سیدضیاءالدین حزنی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه (کوثر) در آیین افتتاح ۶۳۱ منزل مسکونی محرومان استان ایلام ، گفت: ۶ هزار و ۸۵۸ مورد از این طرح‌ها را پروژه‌های عمرانی تشکیل داده است.

او افزود: در قالب این ۴۸ هزار طرح اقداماتی، چون ساخت مسکن، مسجد، خانه عالم، حوزه علمیه، جاده، پل، حفر یا لایروبی قنات و چاه، آبرسانی روستایی و کشاورزی، آبخیزداری و نهال کاری، کمک‌های مومنانه، تامین جهیزیه، نوشت افزار، اشتغال زایی و کارآفرینی و خدمات متنوع دیگر انجام شده است.

او ادامه داد: این طرح‌ها و خدمات رسانی‌ها با همکاری خیرین، دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف از جمله کمیته امداد، بنیاد‌های مستضعفان، علوی و برکت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، آستان قدس رضوی اجرایی شده است و حضور و مشارکت کمیته امداد با سپاه برای تسریع در خدمات رسانی به محرومان ارزش بالا و قابل تقدیری دارد.

او مطرح کرد: گروه‌های جهادی سپاه همواره در همه حوادث و رخداد‌ها حضوری چشمگیر دارند و از همان لحظات وقوع حوادث نظیر سیل، زلزله، بیماری همه گیر چون کرونا در زمره اولین دستگاه‌های حاضر در صحنه هستند و همیشه تا پایان کار حضور دارند و به عنوان آخرین نهاد و بعد از اتمام امور منطقه حادثه دیده را ترک می‌کنند.

او با بیان اینکه خدمات رسانی به محرومان و ضعفا اقدامی ارزشمند و لذت بخش است، بیان کرد: سپاه در کنار ماموریت‌های دفاعی و امنیتی خود، خدمات رسانی به نیازمندان، محرومیت زدایی و اشتعال آفرینی با مشارکت خیرین و دستگاه‌های ذیربط را در دستور کار خود دارد.

او به موضوع تامین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند اشاره کرد و گفت: سه هزار سری جهیزیه تا پایان سال جاری به استان ایلام اهدا می‌شود که این جهیزیه‌ها توسط سپاه در بین گروه‌های هدف مددجوی کمیته امداد، بهزیستی و خانواده‌های معسرین فاقد نهاد‌های حمایتی توزیع شود.

او افزود: این جهیزیه ها، کالا‌ها و اقلام ساخت کارخانجات ایرانی و از برند‌های معتبر و باکیفیت هستند که در تهیه آن‌ها هم از کالا و کارگر ایرانی حمایت شده و هم زمینه‌ای برای ترویج ازدواج آسان بین خانواده‌ها است.

 در حاشیه این آیین که با حضور جمعی از مسئولان نظامی و اجرایی استان ایلام برگزار شد، تعدادی از فعالان حوزه ساخت مسکن محرومان مورد تجلیل قرار گرفتند و همچنین نمایندگی موسسه خیریه محرومیت زدایی و تامین جهیزیه حضرت رقیه (س) به مسئول بسیج سازندگی و محرومیت زدایی سپاه استان داده شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.