پایگاه نوآوری محصولات دیم در استان قزوین برای آموزش به کشاورزان و پیاده سازی و آزمایش الگو‌های جدید کشت راه اندازی شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیرو اجرای طرح کشوری جهش تولید در دیمزار‌ها  ، پایگاه نوآوری محصولات دیم در استان برای آموزش به کشاورزان و پیاده سازی و آزمایش الگو‌های جدید کشت راه اندازی و فعال شد.

وی با بیان اینکه این پایگاه در بخش کوهین شهرستان قزوین که از قطب‌های کشت دیم در استان قزوین به شمار می‌رود ایجاد شده است، اظهار داشت: در این پایگاه تاکنون ۱۲ هکتار مزرعه آموزشی و الگویی ایجاد شده و در آن‌ها سه رقم نخود و سه رقم گندم دیم کشت شده است.

اسماعیلی افزود: کشاورزان طرف قرارداد در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها از این پایگاه بازدید می‌کنند و در جریان جدیدترین نوآوری‌های کشت دیم قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: یافته‌ها و نتایج پایگاه نوآوری یاد شده در دوره‌های کشت بعدی به منظور ارتقای بهره وری در کشت‌های دیم محصولات مهم شامل گندم و جو، گیاهان علوفه‌ای و حبوبات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها که امسال کلید خورده و در دست اجرا است، ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با مشارکت و همراهی ستاد فرمان اجرایی امام (ره) به کشت محصولات دیم نظیر گندم و جو، عدس و نخود و گیاهان علوفه‌ای اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.