ریاست وقایه و کاهش خطر وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان از احتمال بارش برف و باران در برخی از ولایات این کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس پیش‌بینی‌ ریاست وقایه و کاهش خطر وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان، امروز (یکشنبه ۵ جدی/ دی ماه) احتمال بارش برف و بارندگی در برخی از ولایات این کشور وجود دارد.

این ریاست، احتمال وقوع برف‌باری و بارندگی در مناطق شرقی، شمال شرقی، شمالی، مرکزی، مرکزی کوهستانی و جنوب شرقی را پیشبینی کرده‌است.

مقدار بارندگی در نقاط مختلف بین ۱ تا ۱۰ میلی‌متر پیشبینی شده‌است.

ریاست حفظ و مراقبت از سالنگ‌ها اعلام کرد که برف‌باری شب گذشته در دوطرف سالنگ جریان داشته و در حال حاضر به جز موترهای تناژ بلند (تریلی)، سایر وسایط با رعایت مقررات می‌توانند از شاهراه عبور کنند.

به گفته این ریاست، برف‌باری در سالنگ، صبح امروز متوقف شده‌، اما در طول روز برای چند ساعت دیگر نیز برف‌باری قابل پیشبینی است.

ریاست حفاظت از سالنگ‌ها دمای هوا در این منطقه را منفی ۱۳ درجه سانتیگراد اعلام و قطر برف را ۲۰ تا ۳۵ سانتیمتر اندازه‌گیری کرده‌است.

این ریاست امکان بارش برف‌ در ۲۴ ساعت آینده را ۵۴ درصد اعلام کرده است.

سالنگ از گذرگاه‌های مهم افغانستان است که کابل را با ولایات شمالی وصل می‌کند. این گذرگاه در زمستان هر ازگاهی مسدود می‌شود.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.