طی ۵ سال اخیر رشته‌های تخصص پزشکی با استقبال بسیار کمی مواجه شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، موسوی میرزایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۱۰ سال گذشته استقبال از رشته‌های تخصص و دستیاری آن به صورتی بود که دانشجویان هزینه می‌کردند تا سوالات را بخرند و قبول شوند، اما رفته رفته استقبال از این رشته‌ها بسیار کم شد.

او گفت: از ۵ سال پیش استقبال از رشته‌های تخصص کم شد تا اینکه سه سال پیش برای اولین بار از سمت وزارت بهداشت فرمی برای تکمیل ظرفیت رشته‌های تخصص ارسال شد به این معنی که کسانی که در انتخاب رشته قبول نشده اند می‌توانند دوباره انتخاب رشته کنند تا ظرفیت‌ها تکمیل شود.

موسوی گفت: دراین فرم حدود ۴۰۰ صندلی خالی برای کل کشور در رشته‌های تخصص خالی مانده بود و فرم برای رشته‌هایی بود که می‌توان گفت چون درآمد بالایی ندارند استقبال از آن‌ها کم شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:، اما پارسال صندلی‌های خالی از ۴۰۰ به ۶۰۰ رسید و مجدد وزارت بهداشت اعلام تکمیل ظرفیت کرد تا کسانی که در امتحان تخصص شرکت کرده اما قبول نشده بودند، مجدد انتخاب رشته کنند.

او گفت: به طور عجیبی امسال در کشور ۸۰۰ صندلی خالی در رشته‌های پر در آمدی مثل رادیولوژی، قلب، جراحی مغز و اعصاب و دیگر رشته‌های مهم خالی ماند که وضعیتی نگران کننده برای آینده‌ی بهداشت و درمان است.

موسوی گفت: از دوماه پیش کشور به سمتی رفت که در آینده بهداشت و درمان آن اختلال به وجود آمد و حتی طی نامه‌ای موضوع به رهبر معظم انقلاب نیز اعلام شد که استقبال از رشته‌های تخصص بسیار پایین آمده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: به عنوان مثال رشته‌ ای در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وجود دارد که می‌توانیم سالانه ۶ متخصص و ۶ دستیار در آن جذب کنیم، اما پارسال این رشته تنها یک متقاضی داشت و این یعنی با یک هجدهم ظرفیت مان به جلو می رویم.

او گفت: امیدواریم راهکاری برای این موضوع ارائه شده و قوانین و مقررات به نحوب تصویب شود که در آیند‌های نزدیک این خلأ پر شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار