استاندار خراسان جنوبی گفت:۱۰ کارگر در معدن محبوس هستند که نیرو‌های امدادی به سه پیکر نزدیک شدند و بزودی شاهد انتقال این پیکر‌ها خواهیم بود.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی گفت: گروه‌های تخصصی بهداشت و ایمنی (HSE) و امداد و نجات به منطقه و کانون اصلی انفجار که باعث این حادثه بزرگ و غمناک شده رسیده اند.

وی ادامه داد: قبل از آن، امدادگران یکسری کار‌های پیش‌دستانه‌ای انجام دادند، اینکه مسیر ریل را پاکسازی کردند و واگن‌هایی که بر اثر انفجار و تخریب واژگون شده و زیر آوار بود را بیرون آوردند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اینک مسیر ریل برای واگن و انتقال خاک‌ها راحت‌تر و تسهیل شده است تصریح کرد: گروه‌های امداد و نجات از ۲ جبهه وارد منطقه و کانون اصلی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه عملیات امداد و نجات به شکل مستمر تا پایان کار ادامه خواهد داشت عنوان کرد: گروه‌های امدادی و اورژانسی روی زمین مستقر و آماده‌باش هستند.

قناعت ادامه داد: گروه‌های تخصصی در عمق زمین مجهز و تجهیز هستند، از استان‌های همجوار هم کمک گرفته‌ایم، چند شیفته کار انجام می‌دهند و به شکل مستمر و تیمی به نوبت به داخل معدن می‌روند.

وی تاکید کرد: سعی ما این است که یک تا ۲ ساعت آینده سه پیکر به زمین منتقل شود و برای هفت پیکر محبوس دیگر نیز تمام توان خود را می‌گذاریم که در ساعات آینده یا در نهایت فردا اتمام عملیات امداد و نجات را اعلام کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.