مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: ترانزیت کالا از مرز ماهیرود ۷۱۹ درصد افزایش یافته است.

کوهگرد مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۵ هزار و ۷۱۱ دستگاه کامیون به وزن ۴۰۴ هزار و ۵۰۴ تن از مرز ماهیرود به مقصد افغانستان ترانزیت شده که از نظر وزن نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۱۹ درصد رشد دارد.

او افزود: این تعداد کامیون به ارزش ۶۷۱ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۶۵۸ دلار بوده که از نظر تعداد کامیون هم ۶۶۲ درصد افزایش دارد.

کوهگرد عنوان کرد: این ترانزیت شامل لوازم یدکی مستعمل، شکر، آرد، فوفل، روغن خوراکی و کود شیمایی بوده که از کشور‌های ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه و اندونزی از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به صادرات کالا‌های خراسان جنوبی در ۶ ماه نخست امسال اظهار کرد: در این مدت ۶۰۷ هزار و ۱۵۵ تن کالا به ارزش ۱۰۳ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۳۳۵ دلار کالا‌های صادراتی استان است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش ۳۱ درصد و از نظر وزن ۶ درصد رشد دارد.

او افزود: کاشی و سرامیک، سیمان، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، تایری سواری، قیر، هیدروکربن سبک، تخم مرغ، مصنوعات پلاستیکی و ام دی اف از جمله کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی است که از گمرکات استان به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

کوهگرد بیان کرد: در این مدت کل صادرات خروجی از گمرکات استان یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۳ تُن به ارزش۳۹۳ میلیون و ۲۲ هزار دلار بوده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر ارزش ۴۳ درصد و از نظر وزن ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی به مجموع کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور و خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان در این مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت ۶۴۷ هزار و ۹۳۸ تُن کالا به ارزش ۲۸۹ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۷۸۶ دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر ارزش ۴۹ درصد و از نظر وزن ۳۶ درصد افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار