جعفری گفت: صادرات انجام شده از گمرکات و بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی از لحاظ ارزش ۴۳ درصد افزایش یافته است.

جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در جلسه تعیین نرخ فروش فرآورده‌های نفتی در باک خورو‌های تجاری در بازارچه‌های مرزی و پایانه مرزی ماهیرود گفت: هدف گذاری تعیین شده برای صادرات قطعی استان در سال ۱۴۰۳ به میزان ۱۵۰ میلیون دلار بوده است.

او افزود: با اتخاذ تمهیدات لازم و تلاش و همکاری دستگاه‌های متولی با رهنمود‌های استاندار مبنی بر توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های همسایه، در شش ماهه اول امسال میزان صادرات قطعی استان ۶۰۷ هزار تن به ارزش ۱۰۳ میلیون دلار رقم خورد که نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزش ۳۱ درصد رشد داشته و بدین ترتیب تاکنون ۶۹ درصد از هدف تعیین شده برای صادرات استان محقق شده است. 

جعفری اظهار کرد: در شش ماهه اول امسال کل صادرات انجام شده از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان، به میزان یک میلیون و ۲۵۵ تن کالا به ارزش حدود ۳۹۳ میلیون دلار بوده که نسبت به پارسال از لحاظ وزنی ۲۰ درصد و از لحاظ ارزش ۴۳ در صد افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید


 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: میزان ترانزیت صو رت گرفته از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان در این مدت، ۱۵ هزار و ۷۱۱ دستگاه کامیون به وزن حدود ۴۰۵ هزار تن و به ارزش بیش از ۶۷۱ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر تعداد کامیون ۶۶۲ درصد و از نظر وزن ۷۱۹ درصد و از لحظ ارزش ۴۸۰ درصد افزایش داشته است.

او بیان کرد: اقداماتی همچون افزایش ساعت کاری، ارائه خدمات در روز‌های تعطیل، افزایش ورود ناوگان از سمت افغانستان و توسعه و تکمیل زیر ساخت‌های مرز و بازارچه مرزی ماهیرود از جمله ساخت برج نوری و انبار در زمینه رونق اقتصادی مرز و استان بوده است.

در این جلسه با اهدای لوح تقدیری از طرف استاندار از مدیرکل گمرکات استان تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.