معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری اختتامیه دومین جشنواره ملی رستاخیز شن ها در ۱۱ دی ماه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رمضانی معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۵۰۰ اثر از حدود ۲۰۰ شاعر کشور برای شرکت در این جشنواره ارسال شده است.

وی گفت: اختتامیه دومین جشنواره ملی رستاخیز شن‌ها شنبه  ۱۱ دی ماه به میزبانی طبس به شکل حضوری و با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گفته رمضانی بیشتر آثار ارسالی مربوط به شعرای خراسان جنوبی است و از همه استان‌های کشور آثاری برای شرکت درجشنواره ارسال شده است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  خراسان جنوبی گفت: شرکت کنندگان از دیگر استان‌ها که نتوانند در اختتامیه این جشنواره شرکت کنند، در صورت نیاز فایل صوتی آن‌ها در این مراسم پخش خواهد شد.

وی معرفی ابعاد معنوی معجزه الهی در صحرای طبس، دستیابی به افق‌های تازه در عرصه شعر و ادب متعهد، ایجاد فضای سالم رقابتی و جذب و پرورش استعداد‌های جوان را از جمله اهداف برگزاری دومین جشنواره ملی رستاخیز شن‌ها اعلام کرد.

رمضانی گفت: همه گروه‌های سنی می‌توانستند آثار خود را با موضوع‌های حمله نظامی آمریکا به صحرای طبس، بیان ابعاد مختلف این حادثه و تشابه آن با داستان قرآنی ابابیل، معرفی شهید محمد منتظر قائم و نگاهی به امداد‌های غیبی در عرصه انقلاب اسلامی و استکبار ستیزی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

جشنواره شعر فجر

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: نهمین جشنواره شعر فجر استان ۱۴ بهمن ماه به میزبانی خوسف با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شو.

وی گفت: شاعران استان که علاقمند به شرکت در این جشنواره باشند تا آخر دی ماه باید آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گفته رمضانی اختتامیه دومین جشنواره کالا‌های فرهنگی استان با موضوع صنایع دستی و عروسک سازی هفتم بهمن ماه با توجه به شرایط کرونایی به صورت حضوری یا مجازی برگزار خواهد شد.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اعلام اینکه علاقمندان به حضور در این جشنواره تا ۱۵ دی ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی گفت: پارسال حدود ۱۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فرستاده شد و پیش بینی ما این است که امسال تعداد بیشتری در این جشنواره شرکت کنند.

زمان برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب

وی درباره زمان برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب خراسان جنوبی گفت: زمان پیشنهادی ما برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب استان اواخر مهر یا اوایل آبان ماه بود که به دلیل انجام تغییرات در حوزه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرایی نشد.

به گفته رمضانی حدود ۱۰ استان متقاضی برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب استانی هستند و درخواست ما برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب استان با توجه به ثبات در حوزه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اواخر دی ماه یا اوایل بهمن است که در حال بررسی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.