معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از فروش ۵ هزار و ۴۱۹ جلد کتاب در طرح «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» در کتاب فروشی‌های عضو طرح در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رمضانی معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از فروش ۵ هزار و ۴۱۹ جلد کتاب در طرح «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» در کتاب فروشی‌های عضو طرح در استان خبر داد.

وی به مشارکت ۱۴ کتابفروشی خراسان جنوبی در این طرح اشاره کرد و گفت: ۱۰ کتابفروشی در مرکز استان و ۴ کتابفروشی در شهرستان‌ها در پاییزه کتاب ۱۴۰۰ فعال بودند.

به گفته رمضانی طرح فروش «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» از ۲۹ آبان لغایت ۳ آذر برگزار شد.

 معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تمدید یک هفته‌ای طرح در شهر‌های کم برخوردار کشور خبر داد و گفت: در خراسان جنوبی شهر فردوس مشمومل تمدید این طرح شده و از سه تا ۱۰ آذر می‌توانند از تخفیف‌های این طرح بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۳۰۰ هزار تومان درنظر گرفته شده بود، اظهار کرد: از این رقم ۱۰۰ هزار تومان یارانه دولت و ۲۴۰ هزار تومان پرداختی فرد متقاضی است.

رمضانی گفت: از سوی دیگر طرح‌های فصلی فروش کتاب علاوه بر افزایش سرانه مطالعه، در شرایط کنونی کمک کننده و موجب دلگرمی کتابفروشی‌های سطح استان است.

 معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به کاهش اندک فروش در این طرح به نسبت طرح تابستانه با فروش ۲ میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال اشاره کرد و ادامه داد: با وجود کوتاه بودن مدت زمان اجرای این طرح نسبت به طرح‌های گذشته، شاهد استقبال بالای مردم از «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» بودیم به گونه‌ای که فقط در روز آخر ۷۰ میلیون تومان کتاب خریداری شد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.