معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دو نفر از خراسان جنوبی به مرحله نهایی پویش خوانش کتاب با لهجه راه یافتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رمضانی معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با هدف حفظ ارزشمندی لهجه و گویش‌ها از طریق مطالعه به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب توسط موسسه فرهنگی هنری سروش مهر دانایی طراحی و با همکاری شبکه مروجان کتابخوانی و انجمن کودک و نوجوان سیمرغ اجرا شد.

او گفت: در این پویش شرکت کنندگان چند خط از کتاب مورد علاقه خود را در یک فایل صوتی با لهجه شهر یا روستای خود خوانده و به دبیرخانه پویش ارسال کردند.

رمضانی گفت: ۶۶ اثر از سراسر کشور به موسسه فرهنگی هنری سروش مهر دانایی ارسال شد.

به گفته معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیشترین تعداد آثار ارسالی از استان‌های یزد و خراسان جنوبی بود و بعد از آن به ترتیب استان‌های گیلان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، سمنان، لرستان، فارس، تهران، گلستان، هرمزگان، خوزستان، آذربایجان غربی، مازندران و همدان نیز در این پویش شرکت داشتند.

وی گفت: پس از داوری آثار ارسال شده، ده نفر با نظر هیئت داوران به مرحله نهایی این پویش راه یافتند که اسامی فاطمه زهرا مقری از روستای دهک نهبندان و خدیجه براتی از روستای آسو بیرجند نیز در میان این ده نفر بود.

رمضانی گفت: از بین راه یافتگان به مرحله نهایی با نظر هیئت داوران پنج نفر برگزیده خواهند شد که در شب یلدا اسامی آنان اعلام و جوایزی به آنان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام /ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.