استاندار بوشهر گفت: با توجه به افزایش سفر به بوشهر، باید تدابیر لازم برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از انتشار بیماری کرونا در نظر گرفته شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در بیست و ششمین جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: با توجه به خطر شیوع گونه جدید کرونا، پیشگیری از انتشار آن در استان ضروری است.

او افزود: توجه به واکسیناسیون، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده مکرر از ماسک از جمله عوامل مهم پیشگیری از بیماری کرونا به‌ویژه گونه جدید امیکرون اعلام شده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: روند واکسیناسیون کرونا در استان بوشهر مطلوب است اما باید در مراکز تعیین شده سرعت گیرد.

محمدی‌زاده همچنین گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی مناسب مسافرت گردشگران از نقاط مختلف کشور به استان بوشهر در حال افزایش است که باید تدابیر لازم برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از انتشار بیماری کرونا در نظر گرفته شود.

او افزود: شهر‌های بندری محل تردد انواع شناور‌ها داخلی و خارجی است و باید به آزمایش ملوانان و خدمه‌ شناورها توجه شود.


بیشتر بخوانید


استاندار بوشهر ادامه داد: باید از برگزاری برنامه‌ها به‌صورت تجمعی پرهیز شود و در برگزاری نمایشگاه‌ها و مراسم شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دستور کار قرار داشته باشد.

محمدی‌زاده گفت: نمایشگاه بهاره نیز به‌شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۱۵ اسفند برگزار می‌شود.

 دبیر ستاد مدیریت کرونا در استان بوشهر نیز گفت: از نگاه آماری شیوع بیماری کرونا در مقایسه با چند ماه گذشته به کمترین میزان خود رسیده است اما کاهش رعایت اصول بهداشتی در جامعه نگران‌کننده است.

سعید کشمیری افزود: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا در جهان و اجتناب‌ناپذیر بودن ورود آن به کشور و استان بوشهر، رسیدن میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان به زیر ۵۰ درصد ترسناک است.

او گفت: نباید فریب روند فوق‌العاده خوب بیماری کرونا در استان را خورد و ضروری است برای حفظ و بهبود روند آن تلاش مضاعفی به خرج داد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.