معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هنوز موردی از اُمیکرون در استان به ثبت نرسیده است اما این موضوع به معنی نبود ویروس در استان نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر گفت: تاکنون جهش جدید ویروس کرونا که بانام اُمیکرون شناخته می‌شود در استان به ثبت نرسیده است اما این موضوع به معنی نبود ویروس در استان نمی‌تواند باشد.

او افزود: کیت تشخیص ویروس جهش‌یافته کرونا در استان بوشهر وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از  مردم استان برای استقبال از واکسن کرونا تشکر کرد و ادامه داد: ۷۸۰ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر نوبت اول، ۶۸۷ هزار نفر نوبت دوم و بیش از ۶۴۰۰۰ نفر نوبت سوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند.

خواجه‌ئیان گفت: با توجه به افزایش استقبال مردم برای دریافت نوبت سوم واکسن کرونا و افزایش تراکم جمعیتی در مراکز تجمیعی واکسیناسیون، درخواست می‌شود فعالیت پایگاه‌های واکسن به روال قبل بازگردد.

او افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و در صورت همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی انجام واکسیناسیون خودرویی نیز امکان‌پذیر است.


بیشتر بخوانید


این مقام بهداشتی ادامه داد: با اقدام به‌موقع واحد‌های بهداشتی از گسترش کرونا در  میان دانش‌آموزان استان بوشهر جلوگیری شده است.

خواجه‌ئیان افزود: نوبت اول واکسن کرونا به ۸۶٫۵ درصد و نوبت دوم آن به ۶۹٫۷ درصد از جمعیت دانش‌آموزی بالای دوازده سال استان بوشهر تزریق‌شده است.

او گفت: برنامه آموزش در مدارسی که استاندارد‌های بهداشتی به تائید کارشناسان ما نمی‌رسد باید به شکل غیرحضوری ادامه یابد و پیشنهاد می‌کنیم برای پرهیز از شیوع ویروس جدید تا یک ماه آینده، امتحانات مدارس غیرحضوری برگزار شود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.