امام جمعه شهرستان فهرج گفت: آن کسانی که خیال می کنند می توانند میان نظام و مردم جدائی بیندازند، بفهمند که این نظام ، نظام خود مردم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام رضا آقا ملایی امام جمعه شهرستان فهرج در خطبه های نماز جمعه این هفته همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و گفت : ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله امام خامنه ای مدظله العالی بارها کلمه فتنه را برای حوادث سال ۸۸ به کار برده اند این فتنه ، یعنی اینکه افرادی ، گروه ها یا جریان هایی ، کار را انجام دهند و فضاهایی را ایجاد کنند که مردم در دین خود شک کنند ، مضطرب شوند و نتوانند تشخیص دهند که اعتقادات حق و صحیح کدام است .

خطیب جمعه فهرج گفت: وقتی کسی کشته می شود ، اگر مومن باشد به بهشت می رود و اگر غیر مومن باشد به جهنم می رود، اما اگر مومنی دینش از کشتن اوست، بنابراین فتنه ، آن فضای غبارآلودی است که تشخیص حق از باطل را دشوار می سازد و عده ای را گمراه می کند .

حجت الاسلام آقا ملایی اظهارداشت : بصیرت یعنی چه ؟ یعنی شناخت زمان ، شناخت نیاز ، شناخت اولویت ،شناخت دشمن ، شناخت دوست ، شناخت وسیله ای که در مقابل دشمن باید به کار برد ، این شناخت ها ، بصیرت است ، همیشه با یک سلاح نمی شود مبارزه کرد  در همه میدان ها با یک سلاح نمی شود رفت .

او در ادامه تصریح کرد: کدام سلاح را به کار بیندازیم ؟ دشمن کجا است ؟ بارها من عرض کرده ام این هایی که بصیرت ندارند ، مثل این بیچاره هایی که در فتنه گرفتار شدند ، مثل کسانی اند که در تاریکی شب ، در مه غلیظ ، در غبار می خواهند مخالفی را ، دشمنی را بزنند ، نمی داند دشمن کجا است، بعضی ها احساس مسئولیت داشتند در دوران مبارزات ، اما نمی فهمیدند این را کجا خرج کنند ، جایی خرج می کردند که به ضرر حرکت عظیم مبارزاتی امام بزرگوار بود ؛ بعد از انقلاب هم همین جور ؛ تا امروز هم همین جور است . بعضی ها احساس دارند ، احساس مسئولیت می کنند ، انگیزه دارند ، اما این انگیزه را غلط خرج می کنند ، بد جایی خرج می کنند ، اسلحه را به آنجایی که باید ، نشانه نمی گیرند ؛ این بر اثر بی بصیرتی است.

خطیب جمعه فهرج گفت : هرچه مسئولیت و انگیزه بیشتر باشد ، احساس بیشتر باشد ، خطر بیشتر است ؛ اطمینانی دیگر نیست به این آدم بی بصیرت و بدون روشن بینی که دوست را نمی شناسد ، دشمن را نمی شناسد و نمی فهمد کجا باید این احساس را ، این نیرو را ، این انگیزه را خرج کند

او افزود : شما ملاحظه کنید ، مردم ما در مقابله با فتنه ، خودشان به پا خاستند ، نهم دی در سرتاسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه گران زد، این کار را خود مردم کردند ، این حرکت همان طوری که گویندگان و بزرگان و همه بارها گفته اند یک حرکت خود جوش بود این خیلی معنا دارد این نشانه این است که این مردم بیدارند هشیارند .

خطیب جمعه فهرج گفت : دشمنان ما باید این پیام را بگیرند، آن کسانی که خیال می کنند می توانند میان نظام و مردم جدائی بیندازند ، ببینند و بفهمند که این نظام ، نظام خود مردم است ، مال مردم است ، امتیاز نظام ما به این است که متعلق به مردم است.

خطیب جمعه فهرج افزود : صهیونیست ها و آمریکایی ها بر این باور سست هستند که ؛ یک حمله محدود علیه تاسیسات هسته ای ایران امکان دارد از سوی تهران پاسخی محدود در پی داشته باشد ، اما بدانند پاسخ امت اسلامی ما چیز دیگری است  در صورت عملی شدن تهدید حمله به ایران در هر سطحی ، محور مقاومت بلافاصله تمامی زیرساخت های نظامی متحدان آمریکا را که در این اقدام به نوعی سهیم بوده اند ، در هم می کوبد

حجت الاسلام آقا ملایی گفت : شهید حسن ایرلو سفیر ایران در یمن که سرداران دفاع مقدس و خود برادر دو شهید بود پس از تحمل سالها درد جراحت جسمی و شیمیایی به کرونا مبتلاشد و با تعلل صورت گرفته توسط رژیم خبیث آل سعود پس از تاخیر زیاد با یک هواپیمای عراقی به ایران منتقل شد و سرانجام روز سه شنبه ۳۰ آذر ماه به یاران و برادران شهیدش پیوست .

آقا ملایی افزود : مهمترین اقدام در بزرگداشت یاد آن دیپلمات انقلابی آشنایی با نگاه عمیق او درباره تحولات یمن است . نام و یادخاطره مجاهدت های خاموش و گمنامانه او را گرامی می داریم . خون ایشان و سایر شهداء روزی با پیروزی کامل یمن ثمر خواهد داد در بهار پیروزی جای شهداء خالی است

امام جمعه شهرستان فهرج گفت : یکی از مشکلات سه شهرستان شرقی مشکل جاده نرماشیر ریگان است که قسمتی از آن از شهرستان فهرج عبور می کند با دوباند شدن این جاده مشکلات سه شهرستان حل می شود.

خطیب جمعه فهرج گفت : ۵ دی ماه سالروز زلزله دلخراش بم ؛ یاد و خاطر جان باختگان این زلزله را گرامی میداریم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: نماز جمعه ، بصیرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار