مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی موقوفات با شیوع کرونا در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۲۰۰ هزار بسته معیشتی موقوفات از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون توسط اوقاف در نقاط مختلف استان بین افراد کم‌ برخوردار و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

او گفت: وقف جزو اموال اهل‌بیت (ع) است و هر کسی از موقوفات دفاع می‌کند در واقع از اموال اهل‌بیت دفاع کرده است.

حجت‌الاسلام حیدری گفت: تثبیت مالکیت موقوفات از وظایف اوقاف به شمار می‌رود و در این مسیر اوقاف با اخذ سند مالکیت موقوفات، از هرگونه تجاوز احتمالی و تضعیف حق و حقوق موقوفات جلوگیری می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در خصوص مسائلی که بین اوقاف و آموزش و پرورش بر سر امامزاده قاسم (ع) وجود دارد، گفت: اوقاف تعامل و همکاری لازم را داشته است و حتی چند سال قبل دو برابر تعهدات خود آمادگی داشتیم همکاری کنیم، اما بستر لازم فراهم نشد.

حیدری گفت: امامزاده قاسم (ع) محمودآباد یک پایگاه فرهنگی مذهبی در مرکز این شهرستان است و اوقاف مازندران اکنون هم آمادگی دارد این مسئله حل و فصل شود، چون ایجاد فضای معنوی در محوطه امامزاده قاسم (ع) درخواست و مطالبه شهروندان محمودآبادی است.

او گفت: طی سال‌های اخیر امور خیریه در اوقاف مازندران رشد بیشتری داشته است و خدمات بیشتری به مردم داده است که افزایش فعالیت‌های امور خیریه در اوقاف نیازمند تعامل مردم و پرداخت حق و حقوق موقوفات است.

حیدری با قدردانی از فعالیت هیات امنا بقاع متبرکه گفت: پروژه‌های عمرانی توسعه حرم امامزادگان در مازندران با کمک و تعامل هیات‌امنا و خیرین اجرا می‌شود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار