جلسه کمیته تخصصی کرونا به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای مقابله با سویه اُمیکرون تاکید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه کمیته تخصصی کرونا به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای مقابله با سویه اُمیکرون تاکید شد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در این جلسه که رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و مسئولین دستگاه‌های مربوطه حضور داشتند، با اشاره به تأثیر واکسیناسیون به ویژه دُز سوم برای مقابله با سویه جدید اُمیکرون، گفت: تجارب نشان داده که در صورت واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موارد بستری و فوت ناشی از این سویه جدید ویروس کرونا کاهشی خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور با قدردانی از زحمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاه‌های مربوطه در زمینه تزریق واکسن کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: مردم باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجازه ندهند زحمات دولت و کادر درمان در ماه‌های گذشته برای مقابله با بیماری کرونا از بین برود.

در این جلسه وزارت بهداشت گزارشی از جدیدترین میزان بستری و فوتی‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، پوشش واکسیناسیون در کشور، وضعیت سویه جدید کرونا در سایر کشور‌ها و آخرین وضعیت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور ارائه کرد.

در ادامه جلسه نیز پیشنهادات کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا برای پیشگیری از سویه اُمیکرون مورد بحث، بررسی قرار گرفت و تأکید شد که تزریق دُز سوم واکسن کرونا محافظت بیشتری در برابر اُمیکرون در افراد ایجاد می‌کند.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از اقدامات این وزارتخانه برای تبیین و فرهنگ سازی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نیز تزریق دُز سوم ارائه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۲ دی ۱۴۰۰
عزیزان
ای هموطن وظیفه شناس و دلسوز با تشکر دستتان را میبوسیم

فقط خواهشا"
یک مدت در و پیکر مملکت رو حسسسسسسسسسسسسابی نظارت کنید
تا ما هم بارعایت ها و واکسن یاد آور
با کمک به هم
مانع ورود این سویه و گرفتاری ها... باشیم

درود خداوند بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۲ دی ۱۴۰۰
چهار ماه آزگار بود دوز دوم منو نمیزدن و میگفتن باید با دوز اولت یکی باشه ولی دوز سوم میتونی متفاوت بزنی هر چی هم میگفتم چه فرقی میکنه دوز دومو متفاوت بزنم یا دوز سوممو تو کله پوکشون فرو نمیرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۲ دی ۱۴۰۰
امروز بعد از دهها بار زنگ زدن به وزارت بهداشت بالاخره موفق شدم دوز دومم رو بزنم چون میخواستم دوز دوممو یه واکسن متفاوت بزنم ولی نمیزدن و میگفتن باید همون واکسن اول رو بزنی
آخرین اخبار