دبیر دوازدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مرصاد از شرکت ۲۷ استان در این جشنواره خبر داد و گفت : ۲۰۵ اثر در چهار بخش نمایشنامه‌نویسی، نمایشنامه‌خوانی، تئاتر صحنه‌ای و خیابانی در این دوره از جشنواره حضور دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعید نوروزی دبیر دوازدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مرصاد گفت : مرحله اول دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد امسال به مناسبت یادبود دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و یک هزار و ۲۸۰ شهید شهرستان اسلام‌آبادغرب از روز شنبه ۲۰ آذر آغاز به کار کرده و تا هفت دی ماه نیز ادامه دارد.

او گفت : از چهارم تیرماه زمان و موضوعات و حوزه‌های مختلف برگزاری جشنواره تئاتر مرصاد را به همه استان‌های کشور اطلاع رسانی کردیم و از چهار شهریور ماه نیز ۱۱ کارگروه ستاد اجرایی برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تشکیل شد.

نوروزی با بیان اینکه تمام سعی کارگروه‌ها انتخاب آثار دست اول با محوریت موضوعات تاکید شده است، افزود: امسال جشنواره تئاتر مرصاد در ۲ بخش برگزار می‌شود؛ بخش اول در سه حوزه نمایشنامه‌نویسی، نمایش نامه خوانی و تئاتر صحنه‌ای از ۲۰ آذر شروع شده و در حال برگزاری است و تا دوم دی ماه مرحله ابتدایی و از چهارم تا هفت دی ماه یعنی روز اختتامیه قسمت مسابقه‌ای جشنواره برگزار می‌شود.

او افزود: بخش دوم جشنواره تئاتر مرصاد که تئاتر خیابانی است از ۲۲ تا ۲۵ اسفند برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره تئاتر ملی مرصاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این جشنواره امسال دارای ویژگی منحصر به فردی است، گفت: در این دوره برای اولین بار جشنواره تئاتر مرصاد صاحب چارت سازمانی، شورای سیاست گذاری و آیین نامه اجرایی شده است.

نوروزی افزود: برگزاری جشنواره تئاتر مرصاد از چهار روز به ۲۱ روز افزایش یافته، همچنین برای اولین بار ۲ بخش نمایش نامه نویسی و نمایش نامه خوانی به آن اضافه شده است.

او از پخش مستقیم جشنواره تئاتر مرصاد در۲ پیج اینستاگرامی و سایت رسمی جشنواره برای اولین بار خبر داد و گفت: ما امسال از تجربیات ۱۱ دوره گذشته استفاده کردیم و تهدید شیوه بیماری ویروس کرونا را در راستای جذب مخاطب بیشتر و گسترده‌تر به فرصت تبدیل نمودیم وآثار و فیلم‌های تئاتر را در بستر فضای مجازی پخش می‌کنیم.

نوروزی افزود: از مسئولان و ارگان‌ها استان انتظار داریم در برگزاری این جشنواره از ما حمایت مالی و معنوی کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.